Takarékon, de versenyben a Qualisport Racing


Hirdetés

Takarékon ketyeget a Scania Qualisport Torpedo az Africa Eco Race nyolcadik szelektív szakaszán.

Hirdetés

Takarékon ketyeget a Scania Qualisport Torpedo az Africa Eco Race nyolcadik szelektív szakaszán, de a Kovács Miklós, Ács László, Czeglédi Péter trió az előző két nap gyötrelmei után problémáktól mentesen teljesítette a 425 kilométer hosszú szelektív szakaszt a mauritániai Tiwilit és Azougui között.

Hirdetés

Vagy sikerül, vagy nem! A Qualisport Racing kamionversenyzői előtt ez a gondolat lebegett kedden, amikor odaálltak a rajthoz. Ez érthető is: az előző két napot félbe kellett szakítaniuk, mert „betankoltak”, ami terepralis berkekben annyit jelent, hogy olyan üzemanyagot vételeztek, amely nem megfelelő a Scaniát hajtó szívnek és túlmelegedést okoz. A megoldás szükség volt némi kreativitásra, de tény: a sárga monstrum újra futott és teljesítette a szakaszt, mégpedig a kategória 5. legjobb idejével.

„Nagyon örülök, hogy sikerült teljesíteni a mai több mint 400 kilométeres szelektívet” – értékelt a táborba érve Kovács Miklós, a Qualisport Racing pilótája. „Roppant nehéz volt, pláne úgy, hogy az autónk nem száz százalékos. Tudjuk, hogy az itteni üzemanyag összetétele miatt melegszik fel a turbónk, amelyre nagyon kellett vigyáznunk. Ezt úgy oldottuk meg, hogy az itteni gázolajat kevertük azzal a kevéssel, amely még maradt nálunk otthonról, a szakaszon pedig hímestojás módjára bántam a gázpedállal. Még így is sikerült 120-130 kilométeres sebességet produkálni a hosszabb egyenesekben, az eredményünk pedig nem is lett rossz, hiszen az autós-kamionos összevont értékelés 22. helyén értünk be, a kamionok között pedig a mienk volt a nap 5. legjobb ideje. Összetett volt a mai nap, oda kellett figyelni a motor teljesítményére, a Pétertől érkező navigációs információkra, a vezetésre, így mindhárman alaposan elfáradtunk a nap végére.” Kovácsékra a két félbeszakított menet után összesen 18 óra 30 perc időbüntetést szabott ki a sportfelügyelői testület, de mivel a kategória más indulói is kaptak már büntetést, így a magyar trió megtartotta a kategória-összetettben elfoglalt 5. helyét.

„Csalódott vagyok, hogy a dobogóról a jelek szerint le kell mondanunk, viszont soha nem lehet tudni. Még mindig nagyon sok van hátra, a Szaharáról pedig csak egy dolgot tudunk jól, mégpedig azt, hogy soha nem lehet tudni… Jó lenne, ha gondok nélkül tudnánk teljesíteni a verseny hátralevő részét, most csak és kizárólag erre összpontosítunk” – fogalmazott a Qualisport Racing versenyzője. A magyar delegáció további tagjai, az Opel Dakar Team egységei is problémamentes napon vannak túl: Szalay Balázs és Bunkoczi László a Mokkával az autós kategóriában a 13. időt repesztették, az összesítésben pedig a 10. helyen állomásoznak, míg a csapat MAN versenykamionjával a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettős Kovácsék mögött, a 6. helyen végzett, a kamionos tabellán pedig közvetlenül a Scania-trió mögött állnak.

„Egyszer tolatnunk kellett, mert elástuk magunkat a mély homokban, volt egy defektünk is röviddel a cél előtt, de szerintem egészen jó szakaszunk volt, ennyi probléma belefér itt, Mauritániában” – vonta meg a nap sommáját Szalay Balázs. Az autósoknál komoly meglepetést hozott a nap, a szakaszt ugyanis Mathieu Serradori nyerte LCR 30 típusjelű buggy-jával, míg az összetettbeli éllovas, a Mini All4Racinggel versenyző Vlagyimir Vasziljev csak a 11. helyen zárt. A továbbra is élen álló orosz rakétát a tavalyi ezüstérmes, az Optimus buggy-val induló Pascal Thomasse üldözi, mégpedig másfél órás hátránnyal.

A kamionosoknál a Kamaz dominátora, Andrej Karginov olyannyira formában volt, hogy az autós-kamionos értékelésben csak Serradori volt jobb nála, és az orosz az összetettben is fölényesen vezet, sőt, az autós-kamionos összetett tabellán a 3. helyen áll. A motorosoknál Pal Anders Ullevalseter nyerte a szakaszt és sportszerűségből is jelesre vizsgázott: az előző két évad győztese nem sokkal a cél előtt megállt és üzemanyagot adott a kiürült tankkal rostokló, a babérjaira törő szuper-felfedezettnek, Gev Teddy Sellának, aki így a 2. idővel ért célba és megőrizte vezető pozícióját. Sella 36 perccel előzi meg Ullevalsetert az összesítésben, míg a 3. helyen egy szlovák versenyző, Martin Benko állomásozik, akinek hátránya már közel 6 óra a két menőhöz képest. Szerdán 390 kilométernyi szelektív vár a mezőnyre, Azougui és Akjoujt között, amely megfelel az afrikai Dakar-ralik rettegett Atar-környéki szakaszainak. A szervezői előrejelzés nem is titkolja: dűnékben és tevefűben nem lesz hiány, komoly kihívásnak ígérkezik a navigáció is, így a versenyzőkre jelentős megpróbáltatások várnak. Megjegyezik azt is, hogy tavaly jócskán megcsappant a versenyben maradottak száma ezen a bizonyos szakaszon…

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Visszavonult, de mégsem, 1. rész: Niki Lauda

Visszavonult, de mégsem, 1. rész: Niki Lauda

Nem Felipe Massa az egyetlen a Forma-1 történetében, aki először úgy dönt, hogy visszavonul, később mégis visszatér: korábban ugyanezt megcsinálta Niki Lauda, Alan Jones, Nigel Mansell és Michael Schumacher...

Hirdetés
A Sauber a Hondával tárgyal

A Sauber a Hondával tárgyal

A Sauber 2018-ban a Mercedes, vagy a Honda motorjaival folytathatja tovább, miután valószínűleg nem újítja meg a szerződését a Ferrarival.

Cikk archívum...