Mortara nyert Hockenheimben, de Wittmann az idei DTM-bajnok!


Hirdetés

Edoardo Mortara mindent megtett, ami tőle telt, futamgyőzelemmel zárta a 18. és egyben utolsó versenyt a DTM-ben, de Marco Wittmann szerezte meg a címet. A Team RMG versenyzője a második címét zsebelte be a 2014-es elsőséget követően.

Hirdetés

Wittmann az ötödik, bajnoki riválisa a hatodik helyről kezdte az utolsó futamot, ami a 17 pont előnyben lévő bmw-s számára volt kedvező. Wittmann 194, Mortara 177 ponttal rendelkezett az utolsó menet előtt, tehát az Audi-val induló olasznak mindent bele kellett adnia, nem volt veszítenivalója, és minimum a második helyen kell végeznie akkor is, ha Wittmann valamilyen oknál fogva nem szerez pontot.

Hirdetés

A pole-ból utolsó DTM-versenyén rajthoz álló da Costa vágott neki a versenynek, Paffett a második helyet szerezte meg az időmérőn. A helyszínen volt a regnáló bajnok, Wehrlein is, elmondta, Mortarának szorít, vele remekül kijön, „de kemény dolga lesz” az Audi versenyzőjének. Mortara négyszer nyert a szezonban az utolsó előtti futammal bezárólag, Wittmann háromszor, de a második címére hajtó német kiegyensúlyozottabb volt, gyakrabban állt dobogón.

Android 6.0, ujjlenyomat-olvasó, 8-magos processzor és nevetségesen alacsony ár

Da Costa fogta az első helyet, Paffett követte őt, Wittmann feljött a harmadik helyre, Mortara pedig ötödikként fejezte be az első kört. A második körben megelőzte Blomqvistet, Wittmann mögé lépett előre a negyedik helyre, követte riválisát. Izgalmasan kezdődött a verseny, da Costa és Paffett az élen vívott, Wittmann utolérte őket, Mortarát pedig Blomqvist zavarta és támadta.

Az indulatok kezdtek elszabadulni: Mortara kiabált a rádióban, amiért Blomqvist megpöckölte, da Costa pedig kiforgott a kavicságyba, összeütközött Paffett-tel. A sorrend Paffett, Wittmann, Mortara volt az élen. Az ötödik körben érkezett a döntés, Paffett áthajtásos büntetést kapott az ütközés miatt, amit ő váltott ki da Costával. Ezzel Wittmann kapta az első helyet, Mortara a második pozícióban.

A hatodik körben „helycsere” történt, Mortara megelőzte Wittmannt, aki nem nagyon erősködött, így tökéletesen állt a pontok tekintetében. Mortara azért is volt „reménytelen” helyzetben, mert a márkatársai nem tudtak segíteni neki, top tízen kívül voltak. (Ha Mortara nyer, akkor az első ötben kellett lennie Wittmann-nak a címhez.)

Wittmann a 12. körben jelezte, nem elégedett a kocsival, nincs rendben az M4 DTM egyensúlya, le is szakadt Mortaráról, DRS-en kívülre esett. A 13. körben megkezdődtek a kerékcserék, Green és Vietoris látogatott ki a boxba.

A 23. körben értesítették az élmenőket, hogy kerékcsere lesz, a két bajnokaspiráns egyszerre jött ki a szerelőikhez, és Wittmann csak a hetedik helyen tért vissza a pályára, ketten voltak előtte olyanok, akik nem jöttek még ki cserére. Mortara az élen haladt továbbra is, Wittmann-nak csak egy „segédje” volt a bolyban, Blomqvist, aki az ötödik pozícióban körözött. Wittmann támadta di Restát, hiába szólt neki a csapat, hogy az ötödik helyen lesz, amint letudják a kötelező cseréket. A második rádiózás után kicsit visszavett, beállt di Resta mögé.

A 28. körben Müller is kiállt cserélni, Wittmann ezzel az ötödik helyen tartózkodott, ami még elég címhez. Mortara továbbra is az élen haladt, nem tehetett semmit azon kívül, hogy behozza a kocsit, nyer, és „várja a fejleményeket”, azaz Wittmann eredményét, aki a negyedik helyen autózott 10 perccel és 1 körrel a vége előtt.

Mortara nyert – idén tehát öt győzelmet szerzett -, Vietoris és di Resta állhatott fel a dobogóra Hockenheimben. Wittmann egy negyedik hellyel biztosította be a második címét a sorozatban.

A csapatbajnokságot és a márkacímet is az Audi hódította el 2016-ban, de egyéniben a BMW diadalmaskodott Wittmann révén.

Hirdetés
Cikk archívum...