Michelisz Norbi: a WTCC tesz egy lépést a DTM-irányába, kérdés, lesz-e jövőre is Vettelünk?


zengő motorsport junior team
Hirdetés

Év végén beékelődve a két gyári Honda közé az összetettben, de a szezon alatt többször is a Tiago Monteiro – Gabriele Tarquini páros előtt haladt: Michelisz Norbival beszéltünk a 2013-as évről és a jövőbeni lehetőségekről.

Hirdetés

F1-Live.hu: Megvolt az első hondás év, és nyugodtan kijelenthetjük, hogy nem volt egy sima menet. Mennyire volt ez lent és fent történet?

Hirdetés

Michelisz Norbi: „Inkább fent, mint lent. Erre talán az a legjobb mérce, hogy ha valaki év elején azt mondja nekem, hogy a gyári csapattal azonos szinten fogunk teljesíteni a szezon első harmada után, akkor azt simán aláírtam volna. Szerencsére ez be is jött. Nem mondom, hogy minden célunkat elértük, mert minden év előtt legalább az a célom, hogy az összetett pontversenyben előrébb végezzek. Idén ez nem jött össze, mivel ugyanúgy hatodik lettem, mint tavaly. Ugyanakkor voltak nagyon szép pillanatok; volt sok dobogós helyezés, volt pole pozíció, futamgyőzelem egy első futamon, ami jó alap – erre lehet építkezni.”

Monzában kezdődtek az év eleji gondok és a kellemetlen meglepetések. Hogyan lehet mindezt feldolgozni, mi járt a fejedben akkor?

MN: „Nyilvánvalóan próbálod magad felkészíteni a téli időszakban. Amikor látszott, hogy későn fogjuk megkapni az autót, akkor már azért sejtettem, hogy nem lesz egyszerű az első pár versenyhétvége. Sajnos ez így is lett. Ugyanakkor azt is be kell vallanom, mindez annyira régen volt már, és olyan sok jó pillanat volt azóta, hogy ezeket el is felejtettem. A hétvégén bosszús vagy, és szerintem, ha ezek nincsenek, akkor a pontversenyben az első három hely egyike is meglehetett volna. Ugyanakkor az első két hétvége erősítette az egységet a csapaton belül. Abban is biztos vagyok, hozzásegített minket ahhoz, hogy később még kiegyensúlyozottabbak legyünk.”

Elsőkerekes Seat, majd hátsós BMW, ismét elsőkerék, de már Hondával.

MN: „Alapvetően sokkal több tapasztalatom volt elsőkerék-hajtással. A visszaállás sokkal kevesebb időt vett igénybe, mint amit én is adtam volna magamnak. Azt kell, hogy mondjam, a BMW-n nagyon látszott, hogy egy ügyfélautó, amit a BMW Motorsport megépített, majd gyakorlatilag nulla felügyelettel üzemeltetni tudja egy privátcsapat. A Hondánál teljesen más volt a helyzet. Annyira kifinomult versenygép volt a BMW-hez képest; tényleg látni lehetett, hogy fektettek bele időt és energiát. Ennek voltak abszolút látható jelei. Abban, hogy az autó ilyen ütemben fejlődött az első versenyhétvégétől, nagyon nagy szerepet játszott az is, hogy nem egy olyan autó volt, mint a BMW, melyet kitoltak a műhelyből, rád bízták privát csapatra, a Zengő Motorsportra, és ennyi. Tényleg minden tudást megkaptál, és ez a mi teljesítményünkre is nagy hatással volt. Összefoglalva, a Honda sokkal inkább versenyautó, mint a BMW. Én ezt gondolom.”

norbiinter3

Fotó: Zengő Junior Team (Ott András)

Felvetődik a kérdés, mennyire kezeltek egy szinten a gyári csapattal?

MN: „Papíron nyilván egy szinten kezeltek, de abban is biztos vagyok, ahogy jött az eredményesség, úgy lett ebből egyenlő elbírálás. Ez valahogy így is volt rendben, én sem vártam ezt az első pillanattól kezdve. Nem számítottam arra, hogy az első pillanattól ugyanolyan bánásmódban lesz részünk, mint a gyári csapatnak. Azt is tudtam, a saját kezünkben van a sorsunk, és ha jól megyünk, ha látják, hogy van bennünk lehetőség, akkor idővel nem lesz különbség a Monteiro, Tarquini, és közöttünk – ez be is igazolódott.”

Milyen érzés volt rendszeresen bosszantani a gyáriakat?

MN: „Nagyon jó érzés volt. Nyilván én sokkal könnyebb helyzetben is voltam, mivel gyári pilótaként azzal szembesülni, hogy valaki – nem is tudom, hogy fejezzem ki magam – egyértelműen kevesebb lehetőséggel azonos szintet tud hozni… Szerintem ez a gyári pilótáknak volt kicsit extra nyomás. Nekem pedig fordítva: ez a helyzet extra motivációt adott. Abszolút nyomás nélkül tudtam versenyezni. A nyomás, ami lekerült rólam, átvándorolt a két versenyzőre. Nem tudom, ez mennyire befolyásolta a versenyzésüket. Ha a lehetőségek terén hátrányban is voltam, lélektanilag fordítva volt.”

Mélypont és csúcspont idén?

MN: „Mindenképp két csúcspont van: Hungaroring és Suzuka. A mélypont egyértelműen a marokkói versenyhétvége.”

A cikk a következő oldalon folytatódik!

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Visszavonult, de mégsem, 2. rész: Alan Jones

Visszavonult, de mégsem, 2. rész: Alan Jones

Nem Felipe Massa az egyetlen a Forma-1 történetében, aki először úgy dönt, hogy visszavonul, később mégis visszatér: korábban ugyanezt megcsinálta Niki Lauda, Alan Jones, Nigel Mansell, Michael Schumacher és...

Cikk archívum...