Mauritánia egyelőre nem irgalmaz a Qualisport Racingnek


Hirdetés

Nem sikerült megszabadulnia a technikai problémáktól a Qualisport Racing gárdájának az Africa Eco Race hetedik versenynapján.

Hirdetés

Nem sikerült megszabadulnia a technikai problémáktól a Qualisport Racing gárdájának az Africa Eco Race hetedik versenynapján: ennek eredménye, hogy a Twilit környékén futott hurokszakaszt is félbe kellett szakítania a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László triónak, jó hír azonban, hogy a különítmény egy lépéssel közelebb került a rejtélyes gond forrásának feltárásához. Mint ismeretes, a Scania Qualisport Torpedót vasárnap, az első mauritániai menet során pécézte ki magának a technika ördöge. A versenykamion turbója a szakasz elején felmondta a szolgálatot, így az alakulat – amely mindenféle gondoktól mentesen teljesítette a viadal első öt, marokkói felségterületen futott felvonását – csak egy hosszas sivatagi szerviz után jutott el a táborig. Ott egész éjjel dolgoztak az első maratoni összecsapását futó monstrumon, így hétfőn a terveknek megfelelően odaálltak a hetedik szelektív rajtjához: meg is kezdték, de nem jutottak messzire, a turbó ugyanis újra elkezdett felforrósodni.

Hirdetés

„Sajnos még mindig fennáll a turbóval kapcsolatos problémánk, ezért ma újra félbe kellett szakítanunk a szelektívet” – mondta a táborban Ács László, a Qualisport Racing fedélzeti szerelője. „Jó hír, hogy legalább egy lépéssel közelebb vagyunk ahhoz, hogy a gondjaink forrásának feltárásához. Miután kijöttünk a mai szelektívről, a táborban elvégzett vizsgálatok után egy rövidke tesztet is bonyolítottunk ennek érdekében. Hihetetlen, de odahaza nem számoltunk azzal, hogy az itteni gázolaj minősége ennyire eltérő lesz, sokkal magasabb a cetánszáma, így a tuningolt motorunk sokkal magasabb hőmérsékleten üzemel. Ennek folyománya, hogy a turbónk hőmérsékletét szinte meg sem tudjuk mérni, annyira magas, ezért vigyáznunk kell az autóra. Megpróbálunk trükközni a dízel üzemanyaggal, maradt még nálunk valamennyi abból is, amit otthonról hoztunk, így megyünk tovább. Nehéz feladatnak ígérkezik, de megpróbálunk versenyben eljutni Dakarig. Úgy gondolom, hogy nem túlzás kijelenteni: ehhez minden kreativitásunkra szükségünk lesz.”

Az Africa Eco Race kamionos kategóriáját 2010-ben megnyerő magyar kamionos formáció a gondok vasárnapi felbukkanásáig az összesítésben az 5. helyen állt, a Kamaz és a Tatra gyári támogatású csapatai mögött. Noha két szakaszt félbeszakítottak, a trió versenyben maradt és tetemes – egyelőre nem pontosított – időbüntetéssel folytathatják a viadal hátralevő részét. A magyar kontingens további tagjai, az Opel Dakar Team egységei versenyben vannak.

A gárda autós párosa, a Mokkával induló Szalay Balázs, Bunkoczi László páros a 14. idővel teljesítette a hétfői penzumot, az autósok abszolút értékelésében pedig a 10. helyen állnak, míg a kamionos duó Darázsi Zsolt és Szalai Norbert a marokkói futóműgondok és időbüntetések óta gond nélkül menetel. Az MAN-es formáció a napi távot a kamionosok között az 5. pozícióban zárta, a monstrumok tabelláján pedig a 6. helyet foglalják el. Az autósoknál továbbra is a Mini All4Racinggel induló korábbi Világkupa-győztes orosz Vlagyimir Vasziljev áll az élen, akit immáron nem Thierry Magnaldi üldöz. A francia buggy-menő járgányában a vasárnapi szakasz után motort cseréltek, így Vasziljev elsőszámú üldözőjévé a kazah Andrej Cserednyikov lépett elő: a Ford F-150 Raptorral versenyző pilóta hátránya 1 óra 40 perc az éllovassal szemben.

A kamionosoknál a gyári Kamaz- fenegyerek Andrej Karginov továbbra is menetel a győzelem felé, míg a motorosoknál továbbra is az idei verseny nagy felfedezettjének számító Gev Teddy Sellát üldözik a nagymenők: a 18 éves KTM-es előnye 38 perc a gyári Honda-versenyző Paolo Cecivel szemben, az előző két évben diadalmaskodó Pal Anders Ullevalsetert pedig majd’ 50 perccel előzi meg. A január 14-én, a szenegáli Dakar közelében, a Rózsaszín tó partján záruló összecsapás kedden a nyolcadik szakasszal, továbbra is Mauritániában folytatódik. Tiwilit és Azougui között 425 kilométeres szelektív vár a versenyzőkre, amely az előrejelzések szerint nemcsak az eddigieknél nagyobb dűnéket, hanem komoly navigációs kihívásokat is tartogat.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Visszavonult, de mégsem 3. rész: Nigel Mansell

Visszavonult, de mégsem 3. rész: Nigel Mansell

Nem Felipe Massa az egyetlen a Forma-1 történetében, aki először úgy dönt, hogy visszavonul, később mégis visszatér: korábban ugyanezt megcsinálta Niki Lauda, Alan Jones, Nigel Mansell, Michael Schumacher és...

Hirdetés
Cikk archívum...