Agresszívebb és extrémebb: itt az Audi új fegyvere a DTM-re


fotók:Audi AG
Hirdetés

Az Audi bemutatta a harmadik generációs RS 5 DTM-et, amivel minimum meg akarják ismételni az elődök sikereit. Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője elmondta, most először fejlesztették párhuzamosan a közúti és a versenyváltozatot.

Hirdetés

Az előd tíz győzelmet szerzett 2016-ban és 2015-ben is, az Audinál ezeket a sikereket kívánják megismételni – ez a minimum célkitűzés. Az új Audi RS 5 DTM agresszívebb megjelenést és extrémebb aerodinamikát kapott, mint az elődje, sokkal kidolgozottabb részlettel rendelkezik, különösen a kerékjáratok környékén. Az autó megkapta az új RS 5 hűtőrácsát, új a hátsó szárny is, ami két terelőlapból áll. Annak érdekében, hogy hatékonyabb legyen a DRS, a szárny már nem ül olyan alacsonyan, és hasonlóan az F1-hez, a felső terelő sima kiképzést kapott.

Hirdetés

A szabálymódosításokkal azt kívánták meg elérni a DTM-ben, hogy izgalmasabb legyen a versengés, ennek megfelelően csökkentették a leszorítóerőt az autók esetében. 2017-től más geometriával bír az első splitter, a padlólemez és a diffúzor, nagyobb a kocsik hasmagassága.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Az új Audi RS 5 DTM gyorsabb, mint elődje, ez két okra vezethető vissza: egyrészt puhább keverékeket szállít a Hankook a sorozat számára, másrészt 500 lóerő felett van a 4 literes V8-as motor teljesítménye. Az erőforrás alapvetően nem változott, de átdolgozták a hűtését és a légbeszívást. Természetesen a megbízhatóság is kiemelten fontos, mivel a motornak egy teljes szezont kell bírnia. A futómű terén egységesítettek, minden csapatnak és gyártónak ugyanolyan rendszert kell használnia, elkerülve a költséges fejlesztést, de a beállítások terén adott a szabadság.

Hasonlóan a másik két gyártóhoz, az Audi is csak hat autót indít 2017-től a sorozatban.

Hirdetés
Cikk archívum...