A DTM túl prémium, az emberek nem tudják, mi ez a sorozat


fotó:xpb
Hirdetés

Három versenyző is kételkedik a Német Túraautó Bajnokság ismertségét és elfogadottságát illetően, ami alapvetően a rossz marketingre és a sűrű programokra vezethető vissza. Az Audi, a BMW, és a Mercedes táborából is megszólalt egy-egy versenyző.

Hirdetés

Maximilian Götz szerint egyértelmű, mi lenne a követendő példa a DTM számára. „A DTM egy olyan sorozat, melyben német nevek vannak és német gyártók. Ezért kellene jobban reklámozni Németországban. Mindenki ismeri a Bundesligát. Annak kellene lennie a példaképnek a DTM számára”- mondta a német versenyző az AUTO BILD MOTORSPORT-nak. Götz mellé szerencsénk volt beülni a budapesti versenyhétvége előtt, elmondása alapján nagyon élvezte a városi parádét.

Hirdetés

Glock a Forma-1-ből érkezett a sorozatba. „Drasztikusan fogalmazva: az emberek egyáltalán nem tudják, mi a DTM. Annyira fel kellene hozni a DTM-et mint terméket, hogy az emberek jónak találják azt, megértsék, és tudják, mi is az”- fejtette ki. „Versenyzünk, meetingeken ülünk, 10 percig autogramot osztunk, majd ismét hazamegyünk. Milyen menő lenne, ha esténként taxiztatni tudnánk, keresztben autóznánk közben.”

Jean Todt és Ross Brawn mindent megoldana a Ferrarinál?

A kétszeres bajnok Scheider szerint a DTM-ből „hiányoznak az érzelmek”. „A DTM túlságosan prémium”- mondta az audis.

Götz abban reménykedik, hogy a 2017-es szabályokkal kiegyensúlyozottabb lesz a helyzet a sorozatban, így a rajongók tudják majd, mi zajlik. Scheider meglátása, „hogy sok szempontból téves irányba” tartanak az események, és „csak remélni tudja, hogy a gyártók a háttérbe helyezik az egójukat”. Glock számára nem kérdés, „hogy a DTM évek óta oldalra, és nem előre halad”.

Abban is egyetértenek, hogy a második címére hajtó Wittmann tisztes bajnok lenne. „Marco Wittmann azért van egészen elöl, mert egyszerűen ő volt a legkiegyensúlyozottabb”- mondta Glock. Scheider szerint Wittmann „folyamatosan jó munkát végzett”, de megjegyzett valamit. „Mindig is téma lesz az, hogy a BMW talán nem lenne versenyben a címért, ha a szezon elején nem kap engedményeket”.

Götz: „Marco jó munkát végzett. Végül arról van szó a DTM-ben, hogy úgy alkosd meg a szabályokat, hogy minden gyártó elégedett legyen.”

Hirdetés
Cikk archívum...