Vettel nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat a Ferrarival Hamilton előtt

Hírek


Fotó: DPPI
Hirdetés

Sebastian Vettel és a Ferrari parádés módon nyerték meg az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat, közvetlen Lewis Hamilton és a másik mercedeses Valtteri Bottas előtt. Ez volt a négyszeres bajnok pályafutása 43. győzelme. Ezelőtt 2015-ben tudott nyerni Szingapúrban.

Hirdetés

Ricciardo nagyon nagy bizalommal vágott neki a hazai hétvégéjének, mely egyúttal az első is volt a 2017-es szezonban. Az időmérő edzés azonban nem úgy sikerült számára, mint azt szerette volna. A Q3-as köre előtt összetörte a gépet, és így csak 10. lett az időmérő végén. Vasárnapra pedig ki kellett cserélni az autójában a sérült váltót, így 5 helyes rajtbüntetést kapott. Az igazi feketeleves azonban csak később jött, mivel a Red Bull megállt alatta a felvezető körön, közvetlen a rajt előtt. Az autó a 6. fokozatban ragadt egy váltóval kapcsolatos elektromos probléma miatt, így esélye sem volt arra, hogy elfoglalja a rajthelyét. A versenyt csak a bokszutcából kezdhette meg, közvetlen a mezőny mögött. A helyi sztár azonban csak a 2. körben tudott csatlakozni.

Hirdetés

A rajtprocedúra nem volt problémamentes, miután a mezőnyt megzavarta az, hogy Ricciardo nem foglalta el a helyét a rajtrácson és nem a helyes sorrendet láthattuk. Emiatt egy újabb felvezető körre volt szüksége a versenyzőknek. A start relatíve sima volt! Vettel hátsó kerekei kipörögtek, de a német meg tudta tartani a második helyét Hamilton mögött. Az első kör végén így nézett ki a TOP-10 sorrendje: Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Massa, Grosjean, Sainz, Kvyat, és Pérez. A leglátványosabb jelenet az első métereken Ericsson és Magnussen nevéhez fűződött, akik összeakadtak egymással. A Sauber és a Haas is folytatni tudta az útját, de az amerikai csapatnál defekt miatt gumit kellett cserélni. A visszajátszásokból jól látható volt, hogy Magnussen hibázott.

A 9. körben Vandoorne állt ki a lágy gumikért. A kiállás enyhén szólva sem volt tiszta a McLarennél. Újra kellett indítania a rendszert, ami sok másodpercet vett igénybe. Ekkor Alonso a másik MCL32-vel a 11. helyen állt. A 14. körben véget ért a Haas és Grosjean nagy álma, amikor a bokszba menet a Ferrari motorral hajtott gép egyszerűen elfüstölt. Ezzel Alonso már pontszerző volt a McLarennel. Hamilton a 17. körben állt ki a bokszba az új gumikért. A háromszoros világbajnok lágy tappancsokat kapott egy 3.3 másodperces kiállást követően. Még ebben a körben Palmer is beállt a bokszba, de egyúttal a garázsba is a fékproblémák miatt. Ezzel elbúcsúztunk még egy autótól és az egyik Renault-tól!

A 23. körben Vettel egy gyors kerékcserét követően a második helyre tért vissza, közvetlen Verstappen és Hamilton elé, aki nagyon sokat veszített a Red Bull hollandja mögött. A Ferrari ezt tökéletesen használta ki. Ekkor az élen autózó Bottas még nem volt kint a kerékcseréjén, de egy körrel később ő is abszolválta a dolgot. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke dühöngött az eset miatt Hamiltont illetően. A 26. körben Räikkönen váltott át a lágy gumikra. 3.3 másodpercig tartott a finn kiállása. Ezzel így ismét a 4. helyen volt a világbajnok. Ricciardo szenvedése a 28. körben ért véget. Az ausztrál ezzel végleg feladta a küzdelmet az Albert Parkban, közvetlen a rajongók előtt, egészen közel.

A 30. körben a TOP-10 sorrendje: Vettel, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Kvyat, Massa, Pérez, Sainz, Alonso. A 43. körben Stroll is befejezte a versenyt a technikai gondok miatt. Ez egy igen katasztrofális első hétvége volt az F3-as bajnok számára. A 49. körben a másik Haas is félreállt, így a csapat nulla ponttal “hangolt” a folytatásra.

Vettel végül a Red Bullnak köszönhetően is meg tudta nyerni az évadnyitót, ami nagyon nagy reményeket táplálhat a bajnoki címet illetően. Ez volt Seb pályafutása 43. győzelme. Érdekesség, hogy ezelőtt a 2015-ös Szingapúri Nagydíjat tudta behúzni, akkor is a maranellói csapat színeiben.

A második helyet Hamilton szerezte meg, aki a kelletténél sokkal többet küszködött a lágy gumikon és ennek igencsak megfizette az árát. Ez lehetőséget adott Bottasnak arra, hogy csökkentse az eleinte nagynak tűnő hátrányát, de maradt a harmadik pozíció számára.

A másik Ferrarival Räikkönen igen lassú volt, és az időmérőhöz hasonlóan képtelen volt igazán jó tempót menni. A 2007-es bajnok szintén csalódott lehet, pláne azok után, hogy a csapattársa megnyerte a versenyt. A legjobb ötben végzett még Verstappen az egyedül talpon maradt Red Bullal. Ez csak a kármentesítésre volt jó az osztrákoknak, akiknek sok munkájuk lesz az autóval és a Renault motorral. A sor Massával és a Williamsszel folytatódott tovább. Sir Frank Williams csapata többet várhatott a téli teszteket követően, de így is ők voltak a legjobbak a három nagy mögött.

A legjobb tízben és a pontszerzők között találjuk még a két Toro Rossót Sainz és Kvyat sorrendben, valamint Ocon, aki felkúszott a 10. helyre a Force Indiával. Alonso az 52. körig tudta magát tartani az utolsó pontszerző helyen, majd a technikai gondok miatt kiállt. Hülkenberg pedig éppen hogy csak lemaradt a TOP-10-ről a Renault-val.

VÉGEREDMÉNY – Ausztrál Nagydíj 2017

1 germany Sebastian Vettel Ferrari  1:24’11.670
2 united_kingdom Lewis Hamilton Mercedes 9.975
3 finland Valtteri Bottas Mercedes 11.250
4 finland Kimi Raikkonen Ferrari 22.393
5 netherlands Max Verstappen Red Bull 28.827
6 brazil Felipe Massa Williams 1’23.386
7 mexico Sergio Perez Force India 1 kör
8 spain Carlos Sainz Jr. Toro Rosso 1 kör
9 russia Daniil Kvyat Toro Rosso 1 kör
10 france Esteban Ocon Force India 1 kör
11 germany Nico Hulkenberg Renault 1 kör
12 italy Antonio Giovinazzi Sauber 2 kör
13 belgium Stoffel Vandoorne McLaren 2 kör
spain Fernando Alonso McLaren
denmark Kevin Magnussen Haas
canada Lance Stroll Williams
australia Daniel Ricciardo Red Bull
sweden Marcus Ericsson Sauber
united_kingdom Jolyon Palmer Renault
france Romain Grosjean Haas
Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...