Vettel nyerte a hetedik tesztnapot Hamilton előtt

Hírek


Hirdetés

Sebastian Vettel volt a leggyorsabb az utolsó előtti tesztnapon Barcelonában, ahol a második helyen Lewis Hamilton zárt a Mercedesszel. Egyelőre ez a két csapat tűnik a favoritnak!

Hirdetés

Természetesen sokan a McLaren-Hondára voltak kíváncsiak, bár tudhattuk, hogy csodákat nem várhatunk az istállótól. Miközben Vandoorne megtett pár gyorsabb kört is az MCL32-es volánja mögött, kiderült, hogy törölték a McLaren és a Honda közös sajtótájékoztatóját, ami ugyancsak megerősítette a problémákat. Az utolsó 1 órában pedig még az autó is megállt, nem sokkal az 1-es kanyar előtt. Röviddel az ebédszünet előtt még ki tudott menni a pályára a belga. Sokáig nem örülhettünk, mert az autó megint megállt (10-es kanyar) és újra elő kellett venni a piros zászlót…

Hirdetés

A Williamsnél ezzel szemben enyhén szólva sem tapasztalhattunk problémát a délelőtt folyamán, és Stroll, a gárda újonc pilótája rengeteg kört tett meg. Ezúttal nem vétett komoly hibát, és nagyon sok fontos adatot szerzett a munkaadójának, mely nem a sebességre koncentrált. A Sauber is hasonló programon volt, és Ericsson ugyancsak odatette magát. A tavalyi Ferrari motorral hajtott C36 végig stabilan ment és sokat volt kint.

A rivális (?) Haas a nap első felében sokkal inkább a tempóra koncentrált, ami az időkön is jól látszott. A csapat rövidebb etapokat futott, de azok sokszor igen gyorsnak tűntek. Hasonlóan az amerikai gárdához a Force India is a tempósabb köröket részesítette előnyben, amit az ultra-lágy gumi használata is jól jelzett. Igaz, ezzel a keverékkel sokkal jobb időt is el lehet érni, de az indiaiak csomagja még messze nem állt össze, amit Pérez is megerősített szerdán.

A Red Bull délelőtt megint kevesebb kört rakott össze, de már ők is elkezdték nézegetni a tempós köröket, még ha nem is azon a szinten, mint a többiek. A rivális és címvédő Mercedes reggel nagyon bekezdett, de a folytatásban Hamilton visszavett, így a nagyobb körszám elmaradt a neve mellett. A végén azonban ő is belekóstolt a gyorsabb szuper-lágyas tempóba. A Ferrari szép lassan elkezdte megmutatni az erejét, és a közepes, a lágy, a szuper-lágy, valamint az ultra-lágy gumin is erősebb tempót mentek az olaszok. Látható volt a fejlődés, de az még mindig nagy kérdés, hogy mindezt mennyire le-vagy feltekert motorral, és üzemanyag-szinttel érték el. Az azonban nagyon beszédes volt, hogy Vettel a két gyors ultra-lágyas körének a végén szándékosan elvette a gázt, ami igencsak jól látható és hallható is volt. Az olaszok egyelőre nem akarják megmutatni az igazi arcukat…

A gyári csapatok közül a Renault enyhén szólva sem erőltette meg magát, de a privát Toro Rosso sem lehet túl boldog, főleg ha megnézzük azt, hogy mennyire szükségük lenne a megtett kilométerekre. A franciák és az olaszok is a gyorsabb köröket részesítették előnyben. A faenzai alakulat az ebédszünet előtt valószínűleg kevesebb üzemanyaggal a fedélzetén nyomta meg neki, és emiatt is kerültek annyira előre.

F1 2017 – hetedik tesztnap – délelőtt

1. Vettel ultra-lágy Ferrari 60 kör 1m19.024s
2. Hamilton ultra-lágy Mercedes 52 1m19.352s
3. Ocon ultra-lágy Force India 51 1m20.161s
4. Kvyat szuper-lágy Toro Rosso 33 1m20.416s
5. Ricciardo lágy Red Bull 41 1m20.824s
6. Magnussen szuper-lágy Haas 44 1m20.863s
7. Vandoorne ultra-lágy McLaren 32 1m21.348s
8. Palmer lágy Renault 31 1m22.418s
9. Ericsson lágy Sauber 88 1m23.330s
10. Stroll lágy Williams 85 1m24.863s

Ahogy az várható volt, a naposabb és melegebb délutánon a hosszabb etapok és a versenyszimulációk kerültek középpontba. A Toro Rosso is ennek szentelte a nap második felét, de 90 perccel a második zöld jelzés után Kvyat alatt megállt az autó az 5-ös kanyarnál.

Az orosz pilóta az üzemanyag-rendszer meghibásodása miatt volt kénytelen megszakítani a programját, ami megint időbe került az olaszoknak, független attól, hogy az utolsó órában vissza tudtak térni a pályára. És mindez azt is jelzi, hogy a Renault egységei továbbra sem működnek úgy, ahogy azt szeretnék. A mások olasz csapatnak, a Ferrarinak ezúttal sem volt komoly gondja a technikával és az SF70H az első teljes versenyszimulációját tudhatta maga mögött Vettellel. A négyszeres világbajnok igen konstans időket tudott futni az új autóval, és az néhol nagyon versenyképesnek tűnt. Ez egy újabb biztató jel a bajnokságot illetően.

A Force India csomagja még messze nem 100%-os, de az indiai gárda francia pilótája szép kilométerszámot rakott össze, aki ezúttal is nagyon megbízhatóan dolgozott. A csapat a rövidebb és a hosszabb etapokon is kipróbálta a különböző keverékeket, ami hasznos információkat jelenthet számukra a folytatásban. A Red Bull a lassabb kezdés után szép lassan belelendült a hosszabb etapokba, és a közepes, valamint a lágy gumikon is teszteltek. Az RB13 tempója néhol 2 másodperccel is rosszabb volt, mint a Ferrarié, de nem ismerjük a pontos terheléseket, így ebből nehéz messzemenő következtetéseket levonnunk. És tudjuk, hogy az autó hamarosan át fog alakulni… De voltak olyan etapok is, amikor 25 körön keresztül a lágy gumikon átlagosan 1:24.5-ös időket ment az ausztrál, ami erős!

A Sauber és a Williams délelőtt egy igencsak tisztességes körszámot rakott össze. Ericsson és Stroll majdnem 90 kört tett meg. Délután a csapattársak, Wehrlein és Massa ezt nem tudták lemásolni, de részben más programon is voltak. Ha összeadjuk a kilométereket, akkor még így is elégedett lehet a két csapat, főleg a Williams. A Mercedes délutánra elvégzett pár módosítást a W08-on, amivel Bottas folytatta a munkát és a megszokottakhoz hasonlóan több kilométert gyűjtött az autóval, mint a háromszoros világbajnok csapattársa. Ezt leszámítva ez egy átlagos tesztnap volt a német címvédőtől, mely mellőzte a feltűnést.

Kicsivel több, mint 90 perc volt hátra a leintésig, amikor a McLaren ismét megpróbálkozott a körözgetéssel. Vandoorne napja egyáltalán nem úgy sikerült, mint azt tervezték, és ez az autó még rendkívül megbízhatatlan tűnik, akárcsak 2015-ben. Ez egyelőre nagy visszalépést jelent 2016-hoz képest, ami frusztráló lehet a vezetőség számára. És továbbra sem tud a csapat a megfelelő módon tesztelni. Könnyen lehet, hogy még versenyszimulációt sem tudnak csinálni Ausztrália előtt. És amikor az MCL32 a pályán volt, akkor is szenvedett, láthatóan küszködött a kanyarokban és a kigyorsításoknál.

A Renault számára egész jól kezdődött a 2017-es tesztszezon, de az utóbbi időben egyre több probléma üti fel a fejét a technikában, és immáron nemcsak a Toro Rossónál, valamint a Red Bullnál, ami nem vet jó fényt a megbízhatóságra. Palmer az 52. körénél járt délután, amikor a 10-es kanyarban megállt alatta az autó.

Végül, de nem utolsó sorban a Haas is sok kilométert gyűjtött. Most nem voltak túl nagy gondjaik a fékekkel, valamint a Ferrari motor és a különböző kiegészítő egységek is jól végezték a dolgukat. Magnussen a gyorsabb körök mellett a hosszabb etapokon is megnézte az új autóját, ami a jelek szerint jó lehet a középmezőnyre.

F1 2017 – hetedik tesztnap – Végeredmény

1. Vettel ultra-lágy Ferrari 156 kör 1m19.024s
2. Hamilton ultra-lágy Mercedes 52 1m19.352s
3. Ocon ultra-lágy Force India 137 1m20.161s
4. Kvyat szuper-lágy Toro Rosso 94 1m20.416s
5. Magnussen ultra-lágy Haas 119 1m20.504s
6. Ricciardo lágy Red Bull 128 1m20.824s
7. Vandoorne ultra-lágy McLaren 48 1m21.348s
8. Bottas lágy Mercedes 95 1m2.819s
9. Wehrlein ultra-lágy Sauber 44 1m22.347s
10. Palmer lágy Renault 53 1m22.418s
11. Ericsson lágy Sauber 88 1m23.330s
12. Massa közepes Williams 80 1m24.443s
13. Stroll lágy Williams 85 1m24.863s
Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...