Vettel nyert Bahreinben a Ferrarival Hamilton és Bottas előtt

Hírek


Fotó: DPPI
Hirdetés

Sebastian Vettel és a Ferrari egy parádés győzelmet szerzett Bahreinben, teljesen megérdemelten, miközben Lewis Hamilton 5 másodperces időbüntetést is kapott, de ennek ellenére legyőzte a finn csapattársát és második lett.

Hirdetés

Nem sokkal a rajt előtt a McLaren rajongói megkapták az első rossz hírt, miszerint Vandoorne autójában ismét meghibásodott a Honda egysége, ugyanazon problémák miatt, mint pénteken. Ezzel 19 főre csökkent a rajtrácson lévők száma, és egyúttal folytatódott a McLaren-Honda kálváriája. Ez ekkor már a negyedik ilyen problémája volt a csapatnak a hétvégén. Tavaly Stoffel Bahreinben debütált Alonso sérülése miatt, és rögtön pontot is szerzett Button ideiglenes csapattársaként. Most még arra sem volt esélye, hogy elrajtoljon… Eredetileg a 17. kockáról vághatott volna neki a futamnak.

Hirdetés

A rajtot remekül kapta el Bottas, és maradt az élen, de Vettel még jobb volt, amivel bejött a második helyre Hamilton elé. Verstappen azonban mindenkit lenyomott ebből a szempontból, hiszen a holland pár métert követően már a negyedik helyen állt, közvetlen Ricciardo, az ausztrál csapattársa előtt. Az első kört követően így nézett ki a TOP-10: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Ocon. A negyedik körben Räikkönen szép lassan egy nagyobb hátrányt kezdett összeszedni. A finn „Jégember” a 7. helyen haladt Massa mögött, és Hülkenberg előtt. Az 5. körben Bottas és Vettel között a különbség mindössze 0,5 másodperc volt, de Hamilton sem volt messze az 1,1 másodpercével. Räikkönen a 8. körben unta meg a Williams tempóját és jött fel a 6. helyre. A hátránya azonban már közel 10 másodperc volt. 

A 9. körben egy igencsak komoly csata alakult ki Vettel és Bottas, valamint Hamilton és Verstappen között. Hosszú évek óta nem láthattunk hasonlót… Ricciardo is ott volt közel a holland csapattársa mögött. Még ebben a körben Magnussen félreállt egy technikai gond miatt a Haas autójával. A Ferrarinál a 11. körben már cseréltek is: Vettel megkapta az új szuper-lágy gumikat. Ez egy taktikai döntés volt az olaszok részéről. A világbajnok a 12. helyre jött vissza Pérez és a Force India mögé. Egy körrel később Verstappen is kiment a bokszba az új abroncsokért. A holland Vettel mögé jött vissza a pályára. A 13. körben drámai helyzet lépett fel a Red Bullnál. Verstappen fékhiba miatt a falnak ment, és ezzel kiesett. Közben Räikkönen is kereket cserélt, de a kiállás nem volt tiszta az olaszoktól.    

Még ugyanabban a körben bejött a pályára a biztonsági autó, egy igen furcsa eset miatt. Ezt kihasználván Bottas, Hamilton, és Ricciardo is kiment a gumikért. Ezzel a Red Bull ausztrál versenyzője meg is előzte a brit bajnokot, akinek várnia kellett Bottas kiállása miatt. A visszajátszásokból kiderült, Stroll hibázott, miután ráhúzta a kormányt Sainz-ra, így a spanyol versenyét is tönkretette. A harmadik futamát sem tudta befejezni a kanadai újonc… Sokba kerül a Williamsnek az alkalmazása, de sokat is fizet a milliárdos édesapa. A Red Bull közben a szövetségnél panaszkodott, miután Hamilton egyértelműen szándékosan lassított Ricciardo előtt a bokszban, hogy ezzel időt nyerjen. A 16. körben a biztonsági autó mögött a TOP-10 sorrendje: Vettel, Bottas, Ricciardo, Hamilton, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Ericsson, Pérez, Grosjean.  

A 17. körben Hamilton rögtön elment Ricciardo mellett és visszavette a harmadik helyét. Ezzel párhuzamosan Vettel is előzött és az élre került. Rendkívül kemény volt a német! Pár másodperccel később Massa is elment a küszködő Ricciardo mellett. Sőt, ezután jött Räikkönen is. A lágy gumikon nem volt meg a kellő tapadás. A 20. körben jött az FIA büntetése Hamiltonnak: 5 másodpercet kapott Ricciardo feltartása miatt.

A 24. körben a TOP-10: Vettel, Bottas, Hamilton, Räikkönen, Massa, Ricciardo, Pérez, Hülkenberg, Grosjean, Ocon. A finn ekkor kapcsolt magasabb tempóra és ment el a brazil mellett ismét. Tudta, meglehet a dobogó… Alonso nagyon frusztrált volt, aki mellett folyamatosan elmentek, így esélye sem volt a pontszerzésre: „Soha nem versenyeztem ilyen gyenge motorral…” – közölte a csapattal a rádión keresztül. A 27. körben Vettel előnye már 6,2 másodpercre volt a két Mercedestől, ahol stratégiai okok és Hamilton 5 másodperces büntetése miatt helyet cseréltek egymással a versenyzők. A 29. körben Ricciardo előzött, és bejött Massa elé az 5. helyen. A lágy gumik azonban így sem működtek túl jól a Red Bullon. A Williamsen is ez a keverék volt. Bottas a lágy gumikért a 31. körben hajtott ki.

Vettel és Hamilton között a 33. körben 4 másodperc volt a különbség. Ezzel a brit 2 másodpercet ledolgozott. A német a 34. körben kiállt az utolsó kerékcseréjére a lágy tappancsokért. Hamilton a 42. körben ment ki az utolsó kiállására: lágy gumikat kapott a végére! A brit kérdőre vonta a csapatát, hogy miért nem szuper-lágyat kapott. A csapat azt válaszolta, az adatok szerint ez ideálisabb. Hamilton a frissebb lágy gumikon (11 körrel frissebb) a 47. körben nagyon elment Bottas mellett, és ezzel már újra Vettel mögött volt. És mindezt az 5 másodperces időbüntetésével… Az 52. körben Ericsson állt ki a Sauberrel. A sebességváltó szállt el a svájciaknál. Az 55. körben Alonso is feladta, motorgondok miatt… Megint a legvégén adta meg magát a gép.

Végül a Mercedesnek nem volt ellenszere Vettelre és a Ferrarira, akik Ausztrália után ismét saját erőből győzték le a német címvédőt. A négyszeres bajnok ennek köszönhetően újra az élről várhatja a folytatást a bajnokságban.

A Mercedesnél Hamilton felzárkózása demoralizáló volt Bottast illetően, aki köpni-nyelni nem tudott erre. A brit elképesztő utolsó etapot ment, és ha nincs az 5 másodperces büntetése, akkor meg is nyerhette volna a nagydíjat a sivatagban. A negyedik helyen Räikkönen ért célba. A 2007-es bajnok nagyon sokat panaszkodott az autójára, csakúgy, mint a korábbi hétvégéken.

A Red Bullnál nem jött be a taktika, és Ricciardo csak az 5. helyen ért célba. A lágy gumik nem úgy működtek az RB13-on, mint azt várták. A Williamsnél is csak egy pilóta szerzett pontokat, csakúgy mint Melbourne-ben. Massa megint jó futamot ment, ellentétben Strollal. A legjobb 10-ben végzett még Pérez a Force Indiával, Grosjean a Haasszal, Hülkenberg a Renault-val és Ocon a másik Force Indiával.

Végeredmény

Hely Versenyző Autó Motor Különbség
1 germany Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1h33:53.373
2 united_kingdom Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 6.660
3 finland Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 20.397
4 finland Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 22.475
5 australia Daniel Ricciardo Red Bull TAG 39.346
6 brazil Felipe Massa Williams Mercedes 54.326
7 mexico Sergio Perez Force India Mercedes 1’02.606
8 france Romain Grosjean Haas Ferrari 1’14.865
9 germany Nico Hulkenberg Renault Renault 1’20.188
10 france Esteban Ocon Force India Mercedes 1’35.711
11 germany Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1 kör
12 russia Daniil Kvyat Toro Rosso Renault 1 kör
13 united_kingdom Jolyon Palmer Renault Renault 1 kör
14 spain Fernando Alonso McLaren Honda
sweden Marcus Ericsson Sauber Ferrari
spain Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Renault
canada Lance Stroll Williams Mercedes
netherlands Max Verstappen Red Bull TAG
denmark Kevin Magnussen Haas Ferrari
belgium Stoffel Vandoorne McLaren Honda

Pálya

Sahír

Verseny dátuma: 2017. április 16.

Pálya neve: BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT

Első nagydíj: 2004

Körök száma: 57

Pálya hossza: 5.412 km

Versenytáv: 308.238 km

Körrekord: Pedro de la Rosa – 1:31.447 (2005) (McLaren)

Időrend (magyar idő szerint)

Péntek

Első szabadedzés: 13:00 – 14:30

Második szabadedzés: 17:00 – 18:30

Szombat

Harmadik szabadedzés: 14:00 – 15:00

Időmérő: 17:00 – 18:00

Vasárnap

Verseny: 17:00

Gumik

2017: Szuper-lágy, lágy, közepes

2016: Szuper-lágy, lágy, közepes

2015: Közepes, lágy

2014: Közepes, lágy

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...