Úgy fest, a Mercedes és a Red Bull felfüggesztése is szabályos

Hírek


Hirdetés

Ezt pedig az érintett csapatokkal is közölte a Nemzetközi Automobil Szövetség, melynél a Ferrari jelentkezett be, élve a gyanúperrel. Helmut Marko megerősítette a dolgot, pontosítva, hogyan kell eljárniuk a továbbiakban.

Hirdetés

Mint ismeretes, a Ferrari levelet küldött az FIA-nak, amiben azt kérték, tisztázzák, hogy mit lehet és mit nem a trükkös felfüggesztésekkel kapcsolatban. Érdekesség, hogy pont a Ferrari által javasolt rendszert találták illegálisnak, ami eltárolja a mozgási energiát, majd a megfelelő helyeken eljuttatja azt egy harmadik elemnek a felfüggesztésben, mindezt speciális rugók segítségével. Ez ellentmondana a 3.15-ös pontnak, miszerint tilos a kocsikba építeni mozgó aerodinamikai eszközt.

A Motorsport aktuell azt írja, FIA körökből úgy hírlik, a Mercedes és a Red Bull rendszere is szabályos, a testület „áldását adta” ezekre. Helmut Marko az Auto Bild Motorsportnak további részletekkel szolgált. „Nem lehet 100 százalékosan kiaknázni, de továbbra is szabad használni”- mondta az osztrák.

Hirdetés

A két csapat megoldása ugyanis nem tárolja el az energiát, hanem továbbítják azt egy másik pontra. Ez továbbra is megengedett, annak ellenére, hogy a kisebb csapatok nehezteltek az élmenők költséges technikájára, és hiába panaszkodtak, kérték a betiltását, ehhez teljes beleegyezés kellett volna mindenkitől – ez pedig nem jött össze.

Hirdetés
Cikk archívum...