Technikai elemzés, első rész: mi is változik a 2017-es F1-es autókon?

Hírek


XPB Images
Hirdetés

A McLaren egy igen érzékletes cikkben veszi sorra a 2017-es változásokat, most ebből adunk mi is ízelítőt mindenkinek, több részletben.

Hirdetés

Gyakorlatilag minden átalakul a 2017-es F1-es autókon az előző évekhez, 2009 után ismét egy korszakváltásnak lehetünk szemtanúi.

A McLaren honlapján úgy fogalmaz, hogy az F1 történetének egyik legnagyobb változása előtt állunk, hasonló előtt, mint 1982-83 fordulóján. Nagyobb, erősebb, gyorsabb, agresszívabb kinézetű – talán így lehet a leggyorsabban leírni a változásokat. De mik is ezek konkrétan? Ezt veszi sorra a McLaren saját honlapján egy igen érzékletes cikkben, és tesszük meg mi is, nektek!

Hirdetés

A gumik

Az egyik legérzékenyebb terület. Olyan lesz (nyilván kissé kisarkítva), mintha a 2016-os autók hátsó gumija kerülne előre, és egy hasonló arányú növekedést kell elképzelni hátul is. A 2017-es gumik átmérője is nagyobb lesz, de ami még fontosabb, szélesebbé is válnak.

A Pirelli 2016 során egy igen intenzív tesztprogramot hajtott végre három csapattal, a Mercedesszel, a Red Bullal és a Ferrarival, amely során próbálták a lehető legtöbb változót lemodellezni, a lehető legjobban megismerve az abroncsok működését. Rengeteg munka vár még a csapatokra, de az előkészületek szépen haladnak.

Ami probléma lehet, hogy a gumiteszteket afféle öszvérautókkal végezték, ami nyilván nem ugyanaz, mintha a 2017-es autókra szerelték volna fel az igen brutális kinézetet kölcsönző abroncsokat. Főleg, mert a jövő évi autóknak jóval nagyobb lesz a teljesítménye, mint az utóbbi néhány év betonszörnyetegeinek.

Aerodinamika, szárnyak

A McLaren elemzése szerint az autók alapkoncepciói nagyon sok mindenben megegyeznek az eddigiekkel, mégis több dolog megváltozik. Az alapok nagyjából ugyanazok, viszont sok apró részlet átalakul, ami miatt kissé át kellett alakítaniuk a mérnököknek gondolkodásmódjukat. Az átalakuló autók miatt megváltozik az autó aerodinamikája is, érthető módon.

Ehhez kapcsolódik a szárnyak megváltozása is, mind elöl, mind hátul. Az autók szélessége 100 milliméterrel megnövekszik, ezt követi le az első szárny is, valamint az alakja sem lesz ugyanolyan, az eddigi egyenes szárnylapok után beköszönt az a korszak, amikor a szárny leginkább egy nyílra hasonlít a háromszögszerű kialakításnak köszönhetően.

A szélességhez köthető a hátsó szárny is, amely az eddiginél jóval alacsonyabb lesz, agresszívabb és szélesebb külsőt adva az autóknak optikailag is.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Visszavonult, de mégsem, 1. rész: Niki Lauda

Visszavonult, de mégsem, 1. rész: Niki Lauda

Nem Felipe Massa az egyetlen a Forma-1 történetében, aki először úgy dönt, hogy visszavonul, később mégis visszatér: korábban ugyanezt megcsinálta Niki Lauda, Alan Jones, Nigel Mansell és Michael Schumacher...

Hirdetés
A Sauber a Hondával tárgyal

A Sauber a Hondával tárgyal

A Sauber 2018-ban a Mercedes, vagy a Honda motorjaival folytathatja tovább, miután valószínűleg nem újítja meg a szerződését a Ferrarival.

Cikk archívum...