Tapasztalatlan tanácsadók demoralizálják a Ferrarit: megszólalt a kirúgott motorguru

Hírek


fotó:DPPI
Hirdetés

Luca Marmorini nem szereti az ellentmondásokat, így jobbnak látta, ha megszólal a kirúgását követően. A tapasztalt mérnök elárulta, hogy mindössze kétszer beszélt az új csapatfőnökkel, és esélye sem volt arra, hogy tisztázza a körülményeket.

Hirdetés

Marmorini 1990-ben csatlakozott a Ferrarihoz, majd 1999-ben a Toyota projektjébe igazolt át. 2009-ben ismét az olaszoknál állt munkába, és idén júliusban távoznia kellett. Az 53 éves Marmorini először beszélt az eset óta. “A Ferrarival végeztem, és tudod, hogyan alakult”- kezdte Marmorini Leo Turrininek.

Hirdetés

“Nem szeretem táplálni a polémiát. Csak azért nyitom ki a számat, hogy reagáljak egy sor provokációra. Röviden – téves az elképzelés, miszerint az F14T hiányos versenyképességét csak az erőforrásnak lehet betudni. Mintha elfelejtettük volna egy olyan cégnél, mint amilyen a Ferrari, azt, hogyan kell motort építeni! Hagyom, hogy részben rám hárítsák a felelősséget, de nem hagyom bebeszélni azt, hogy a Maranellóban dolgozó munkaerő elfelejtette volna, hogyan kell boldogulni a turbókkal, a hibridtechnológiával és így tovább”- ecsetelte a Ferrari egykori szakembere.

“Az igazság: a munkatársaimmal együtt bizonyos dimenziók alapján építettem egy erőforrást, hogy pontos legyek – egy kisebb motort a Mercedeshez és a Renault-hoz képest, és az autótervező Tombazis kívánalmainak megfelelően. Nekem azt mondták: egy nagyon kompakt erőforrást akarunk, a lehető legkisebb hűtéssel. Az előrelátható erőhiányt aerodinamikai megoldásokkal fogjuk jóvátenni. És majdnem pont így lett: kevesebb teljesítménnyel rendelkeztünk, de sajnos nem jött az aerodinamikai plusz.”

“Ezt szívesen elmondtam volna Marco Mattiaccinak is, amikor átvette a csapatfőnöki posztot Stefano Domenicalitól. De három hónap alatt négy szót váltottam Mattiaccival, kétszer láttuk egymást – először, amikor üdvözölt, majd még egyszer, amint átnyújtotta a távozásomról szóló irományt”- fejtette ki Marmorini.

“Senkit sem fogok hibáztatni. Csak jelezni akarom, hogy a Ferrari olyan utat vett, miszerint a versenyrészleg tapasztalatlan emberekre bízza magát; emberek, akik olyan tanácsadókra bízzák magukat, akik eddig semmit sem mutattak, de korlátlanul bíznak bennük. Ezeket a tanácsadókat Pat Fry-nak és James Allisonnak hívják.”

“Én kiestem a játékból, de sajnálom az embereket, akik még ott vannak, mert csodálatos szakértők, akiket egyre jobban demoralizáltak. A jövőm?”- tette fel a kérdést. “Nem igaz, hogy aláírtam a Renault-val. Motortechnikusként kevésbé értékes számomra egy olyan Forma-1, melyben ennyire korlátozva vagyok a szabályok miatt. De azt is hozzá kell még tennem: a nagydíjversenyzés nagyon elbűvölő, és talán egy hónap múlva megváltozik a véleményem, visszatérek.”

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...