Statisztika-mánia: A legjobb arányban pontszerző helyen végző F1-es versenyzők

Hírek


Fotó: Xpb
Hirdetés

A Forma-1-ben elengedhetetlen a kiegyensúlyozottság. Ehhez persze kellenek a kiugró eredmények is, hogy valaki világbajnok lehessen, de minél többször képes valaki jó eredményre, annál könnyebb dolga van. Mint nekik!

Hirdetés

Előrebocsátjuk: az egyre megengedőbb pontszámítási rendszereknek köszönhetően minél inkább a mához közeli statisztikákat nézünk, annál könnyebb jobb teljesítményekre bukkanni.

Igen nehéz lett volna mondjuk az ötvenes években olyan rekordot felállítani, hogy valaki folyamatosan a pontszerző helyek valamelyikén zárjon hosszú időn keresztül úgy, hogy csak az első hat helyezett kapott pontot, de ez “az első hat kap pontot”-alapelv egészen 2002-ig érvényben volt, kisebb-nagyobb módosításokkal.

Hirdetés

Így tehát a legjobb arányban pontszerző helyen végzett versenyzőknél a még aktív versenyzőkre koncentrálunk (a Forma-1 hivatalos Twitterfeedén látott bejegyzés alapján), de valószínűleg akkor is őket találnánk a ranglista elején, ha a korábbi korszakokat is megvizsgálnánk.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

1.: Lewis Hamilton – 81%

A 2016-os Abu-Dzabi Nagydíjjal bezárólag Lewis Hamilton futamai 81%-án, a 188-ból 152-n pontszerzőként ért célba, ezzel övé a legjobb százalékos arány ebben az összevetésben.

Mindössze két igazán gyenge éve volt, 2009-ben nyolcszor zárt pontszerző helyeken kívül vagy esett ki, 2012-ben ugyanez a szám hat volt. 

Hamilton egyébként a legszigorúbb pontrendszernek az “első nyolc kap pontot”-koncepciót élhette meg.

2.: Sebastian Vettel – 79%

178 futamból 141 pontszerző hely, ez a négyszeres világbajnok német mérlege. Ő is csak kétféle pontrendszert élt meg, karrierje első éveiben még neki is jobban igyekeznie kellett, és az első nyolc között kellett zárnia, ha pontot akart szerezni.

Sokat rontanak Vettel statisztikáin a toro rossós évek, ugyanis 2007-2008-ban a huszonöt futamból, amin részt vett, tizenötször zárt pontszerző helyeken kívül vagy esett ki. Azóta ezt igyekezett kompenzálni, és voltak olyan évei, amikor csak egyszer nem tudott pontot szerezni (2011, 2013).

3.: Fernando Alonso – 69%

Alonsóhoz érve hirtelen nagy a visszaesés, azonban ő még a “régi rendszer” gyermeke, ő ugyanis 2001-ben, a Minardinál még úgy versenyzett, hogy a legjobb hat között kellett volna zárnia, hogy pontot szerezzen – egyszer sem sikerült neki a legendás (legendásan gyenge, de legendásan szerethető) olasz istállónál.

Hamiltonnál és Vettelnél egyaránt jóval többet versenyzett az előző pontrendszerben, amikor még mindig csak nyolcan kaphattak pontot, ezzel is magyarázható a 10 százalékos csökkenés. A konkrét számok: 272 verseny, ebből 188 pontszerző helyen befejezve.

4.: Kimi Räikkönen – 68%

Egy újabb régi harcos a listán, ugyanis Kimi Räikkönen szintén olyanokat látott, amit például a listán utána következő már szinte el sem tudna képzelni. A Jégember bemutatkozó éve Alonsóéhoz hasonlóan szintén 2001-re esett, amikor tehát még csak az első hat kapott pontot.

Räikkönen jobban indított, mint Alonso, ő ugyanis a valamivel versenyképesebb Saubernél teljesítette első szezonját, ahol négyszer összejött a pontszerzés. 2002-ben a rettenetesen megbízhatatlan McLarenhez került, amellyel ebben az évben tízszer is kiesett, de hatszor már pontot szerzett, ebből négyszer pedig a dobogón ünnepelhetett.

Innen kapaszkodott szép lassan egyre feljebb, és lett egyre megbízhatóbb, melynek 2007-ben egy világbajnoki cím lett az eredménye, a 2013-as Magyar Nagydíj óta pedig egy másik rekordot is magáénak tudhat: 27 versenyen át (a hungaroringi futamig bezárólag) minden egyes alkalommal pontszerző helyen intették le, ez a leghosszabb ilyen jellegű sorozat.

251 futamból 171 pontszerzőként.

5.: Max Verstappen – 67%

Az új kor szülöttje. És mivel már nagyon fiatalon a csúcson van, szinte biztos, hogy ezen a ranglistán feljebb lép. Max Verstappen egyelőre futamai 67 százalékát fejezte be pontszerző helyen (a 40-ből 27-et), azonban valljuk be, közel sem volt olyan nehéz dolga, mint 2001-ben Fernando Alonsónak vagy Kimi Räikkönennek, akiknek a sereghajtó Minardival, illetve a legnagyobb jóindulattal is közepesnek nevezhető Sauberrel kellett az első hat közé beverekedniük magukat, hogy pontot kapjanak.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Visszavonult, de mégsem 3. rész: Nigel Mansell

Visszavonult, de mégsem 3. rész: Nigel Mansell

Nem Felipe Massa az egyetlen a Forma-1 történetében, aki először úgy dönt, hogy visszavonul, később mégis visszatér: korábban ugyanezt megcsinálta Niki Lauda, Alan Jones, Nigel Mansell, Michael Schumacher és...

Hirdetés
Cikk archívum...