Raikkönen nyerte az utolsó F1-es tesztnapot a Red Bull előtt

Hírek


Hirdetés

Kimi Räikkönen maradt az élen délután is, de a Ferrariban valami meghibásodott, ami miatt időt vesztettek az olaszok. A második helyen a Red Bull végzett Max Verstappennel, akinek technikai gondjai voltak. A turbó miatt órákat álltak.

Hirdetés

Nem várt módon a csapatok nem voltak olyan aktívak délelőtt, mint azt várhattuk. A többség inkább a rövidebb, és gyorsabb etapokat részesítette előnyben. És azt sem mondhatjuk, hogy minden zavartalanul zajlott.

Hirdetés

Először Grosjean kicsúszása miatt kellett elővenni a piros zászlót, ami miatt hosszú perceken állt a garázsba kényszerült a mezőny. A Haas versenyzője a 23. körében dobta el a gépet, 1,5 órával a reggeli zöld jelzés után, és pördült ki a kavicságyba, de még jóval a fal előtt megállt az autó. Komoly károkat azonban nem szenvedett el a szerkezet, hiszen közel 1 órával később újra kiküldték a garázsból. Ezzel azonban nem ért vége az amerikai csapat nehezebb napja, mivel nem sokkal az ebédszünet előtt megállt az autó. Ez akkor már a negyedik piros zászló volt délelőtt.

A második piros zászló a McLaren nevéhez fűződött, nem meglepő módon. Vandoorne alatt rövid időn belül kétszer is megállt a Honda motorral hajtott MCL32. Ezúttal Alonso parkolta le a pálya szélén a 2017-es konstrukciót, mindössze 17 körrel a neve mellett. Miután túl sokat nem kellett várnunk 2005 és 2006 bajnokának visszatérésére, pár másodpercig örülhettek a rajongók, aztán jött a nap harmadik piros zászlója, és az újabb leállás a McLaren-Honda miatt. A Honda megerősítette, hogy Alonso egy újabb elektronikai hiba miatt állt meg. A szakaszos elektronikai probléma ugyanaz, mint amivel Vandoorne találta szembe magát csütörtökön. A csapat most újabb változtatásokat tervez az egységen belül.

A Red Bull ugyan nem állt meg egyszer sem, a „bikák” nem voltak túl aktívak. Verstappen sokat időzött a bokszban, de amikor kint volt, akkor a gyorsabb köröket részesítette előnyben. Lágy gumin például egy erősebb kört futott, ami már jelezte, hogy úton van az “igazi” RB13. A szuper-lágy és az ultra-lágy keverék is felkerült az autóra. A Mercedestől és Bottastól megszokhattuk azt, hogy rengeteg kört tesznek meg, de ez ezúttal elmaradt. A finn versenyző bekezdett a reggeli időszakban, de aztán visszavettek, és mondhatni egy átlagos délelőttöt zártak a németek. A lágy gumi mellett a szuper-lágy tappancs is felkerült a W08-ra, ami utána is eredt a Red Bullnak és a Ferrarinak.

A Ferrari szintén nem vitte túlzásba a dolgokat a kilométereket tekintve, és megint sokat voltak kint a közepes gumikon, ami egyes szakértők szerint pazarlás az olaszoktól. Náluk többet senki nem ment ezen a keveréken, ami visszavezethető arra is, hogy nagyon titkolják a valós tempójukat. Erre némileg rácáfolt a finn, aki a lágy és szuper-lágy gumin futott ideje, ami nagyon erősnek bizonyult. A Renault is elkezdte nézegetni a tempósabb köröket, így többek között az ultra-lágy gumin is tesztelt a francia csapat Hülkenberggel. Az RS17 mondhatni simán futott, és voltak biztató jelek arra, hogy a gárda messze előrébb lehet idén a mezőnyben, mint a tavaly.

Természetesen a kisebb istállók is megpróbálkoztak a gyorsabb tempókkal, így Sainz az ultra-lágyon odaléphetett az STR12-nek, amivel a mezőny elején zárta a nap első felét, de mivel ez a leglágyabb keverék, erősen valószínűtlen az, hogy ennyire gyors lenne az autó, ami így is 1,2 másodpercre volt a finn „Jégember” szuper-lágyas körétől. Így tett a Force India is Pérezzel. A mexikói sok gyors kört ment, fokozatosan növelvén a tempót a különböző keveréken. Az autó azonban nem tűnt túl stabilnak és még láthatóan sok lesz vele a munkája a gárdának, amit korábban a pilóta is megemlített.

A Williams és a Sauber futott néhány gyorsabb kört, de megint a kilométerek voltak azok, amikre igazán koncentráltak. Stroll és Ericsson is sok adatot gyűjtött ezzel délelőtt.

F1 2017 – Barcelona – utolsó tesztnap – délelőtt

Versenyző Csapat Idő Kül. Gumi Kör
1. K. Räikkönen Ferrari 1:18.634 48
2. M. Verstappen Red Bull 1:19.438 0.804 33
3. C. Sainz Toro Rosso 1:19.837 1.211 39
4. V. Bottas Mercedes 1:19.845 1.251 53
5. N. Hülkenberg Renault 1:19.885 1.482 45
6. S. Pérez Force India 1:20.116 1.647 46
7. L. Stroll Williams 1:20.335 1.701 59
8. R. Grosjean Haas 1:21.429 2.795 44
9. M. Ericsson Sauber 1:21.670 3.036 59
10. F. Alonso McLaren 1:22.731 4.097 19

A délutáni teszt nagyon lassan indult be és majdnem 1 órát kellett várni arra, hogy igazi mozgolódást láthassunk az aszfaltcsíkon. Ez a Red Bull esetében különösen elhúzódott, köszönhetően a turbóval kapcsolatos gondoknak. Az osztrák istálló természetesen nem volt boldog a helyzet és a kevesebb körszám miatt, de ők is tudják, hogy a Renault csomagja még messze nem állt össze az RB13-ban.

Pár garázzsal odébb a McLaren sem nyitott pezsgőt, de az ő helyzetük sokkal bonyolultabb és gyakorlatilag kilátástalan a Honda egysége miatt, mely több sebből vérzik. Ezzel a wokingiak gyakorlatilag egy igen sikertelen tesztsorozatot zártak, nagyon kevés értékelhető kilométerrel és verseny, valamint időmérős szimuláció nélkül.

A Ferrarinál ezzel szemben nagyon biztatóan alakult ez a nyolc nap és a mai nap is. Rengeteg kilométert abszolvált az olasz gárda, mely fennállása egyik legjobb és leginkább biztató téli tesztjét tudhatja maga mögött. Räikkönen délután versenyszimuláción volt kint, és az SF70H igen stabilnak tűnt, alacsonyabb, valamint magasabb terhelés mellett is. Nehéz elképzelni azt, hogy ez az autó ne lenne az élmezőnyben 2017-ben… Az utolsó nap képébe egy leállás rondított bele, közel 90 perccel a leintés előtt, de a legvégén újra a pályán volt az idei modell. Az internetre kikerült amatőr felvételen jól látni és hallani, hogy technikai gond miatt állt meg Räikkönen. Az autó hirtelen egy nagyon furcsa hangot adott ki, majd jött a „kattanás” és a leállás.

A Williams, a Force India és a Toro Rosso is szépen termelt, bár az utolsó órában megállt az autó a célegyenesben, ami miatt piros zászló volt érvényben. A brit istállónál Stroll mondhatni hibamentesen vezetett, amire szüksége is volt az előző hét hibáit követően. A gárda ezúttal mellőzte az igazán gyors köröket, és inkább a versenyre készültek. Sainz ezzel szemben oda-oda lépegetett az STR12-nek, főleg a nap első részében, de délután ő is a hosszabb etapokra ment rá, akárcsak a Pérez az indiai gárda gépével. A Mercedes már nem volt ennyire aktív Hamiltonnal. Délután a brit világbajnok tesztelte a W08-at, de a háromszoros győztes nem éppen egy aktív programon volt kint a pályán. Akárcsak délelőtt, a nap másik részében is elmaradt a versenyszimuláció. Igaz, így is rengeteg adatot gyűjtöttek már a korábbi tesztnapokról és maximálisan felkészültek Ausztráliára.

A délutáni műszakosok közül a Renault és a Sauber hasonló programon volt. Palmer és Wehrlein kisebb-nagyobb szüneteket követően ment ki a pályára, és közepes etapokat teljesítettek. A Haas többet tervezett tesztelni, de a nap végére vízszívrágás miatt 76 kör megtételek után kénytelenek voltak befejezni a tesztjüket.

F1 2017 – Barcelona – utolsó tesztnap – VÉGEREDMÉNY

1. Raikkonen szuper-lágy Ferrari 111 kör 1m18.634s
2. Verstappen szuper-lágy Red Bull 71 1m19.438s
3. Sainz ultra-lágy Toro Rosso 132 1m19.837s
4. Bottas szuper-lágy Mercedes 53 1m19.845s
5. Hamilton ultra-lágy Mercedes 54 1m19.850s
6. Hulkenberg ultra-lágy Renault 45 1m19.885s
7. Perez ultra-lágy Force India 128 1m20.116s
8. Palmer ultra-lágy Renault 43 1m20.205s
9. Stroll lágy Williams 132 1m20.335s
10. Alonso ultra-lágy McLaren 43 1m21.389s
11. Grosjean ultra-lágy Haas 76 1m21.389s
12. Ericsson szuper-lágy Sauber 59 1m21.670s
13. Wehrlein lágy Sauber 42 1m23.527s
Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...