Halo vagy nem halo: ez itt a kérdés – a versenyzők véleménye megoszlik!

Hírek


Fotó:XPB
Hirdetés

Brazíliában pontosan öt versenyző tesztelte a halót az FIA-nak. A Haassal már az összes csapat kipróbálta a fejvédő rendszert.

Hirdetés

A halo továbbra is megosztja a Forma-1 közösségét. A paddock egy része a biztonságot helyezi minden elé, még akkor is ha egy nem annyira elegáns megoldás születik. A halo támogatói között ott van például Nico Rosberg és Sebastian Vettel. A halo-ellenes csoport pedig a királykategória esztétikája miatt ellenkezik. Az érvelésük: a halo az autó felett tönkreteszi a látványt, és nem is garantál maximális védelmet. A versenyzők között az egyik legnagyobb ellenző maga Nico Hülkenberg.

Érdekes módon a versenyzők véleménye rendkívül megoszlik – még a kipróbálás után is. A svéd Marcus Ericsson, aki Brazíliában kipróbálta a halót, nem tartja annyira zavarónak a középső elemet, ami korlátozza a látási viszonyokat. Szerinte csak álló helyzetben zavaró, utána már amúgy sem koncentrálsz rá.

Hirdetés

A másik oldalon a haasos Romain Grosjean ennél sokkal keményebben nyilatkozott: „Majdnem beteg lettem. A klausztrofóbiához hasonlót éreztem.” Még Hülkenberg is kritikusan fogalmazott – mondjuk Ő az eleje óta negatívan áll hozzá: „Korlátozza a látást. Különösen, mikor a kanyarok egymást követik. Ezt különösen Szingapúrban vettem észre.”

Az FIA azonban már 2018-ban be akarja vezetni a halót. Csakhogy a Stratégiai Csoportban egyes csapatok ellenzik. Ugyanis a halót még nem tesztelték elég részletesen. Sőt a 2017-es autókon nem is tesztelték még a halót – a szélcsatornában sem.

Pont emiatt a szövetség pár pilótával minden hétvégén kipróbáltatja a halót hogy gyűljenek a tesztadatok. A cél tehát továbbra is a 2018-as debütálás. „Az FIA jó okkal halasztotta el a halo bevezetését.” – mondta Hülkenberg.

Ericsson még hozzátette: „A szurkolók a pilótákat a sisakjukról ismerik fel. Láthatjuk, a versenyzők mit csinálnak a pilótafülkében, és hogyan mozgatják a kormányt – ellentétben a zárt pilótafülkével.”

A halo másik nagy veszélye, hogy a kijutás elég hosszadalmassá válik. Az előírt 10 másodperc éppen csak meglehet, és ha az autó lángol, akkor minden ezredmásodperc számít.

A szabályok szerint 5 másodpercen belül meg kellene oldani a kormány lecsatolását és a kiszállást a pilótafülkéből. Másik 5 másodperc van a kormány visszahelyezésére. „A kiszállás nekem nehézkesnek érződik, de csak azért mert a halo prototípusát nem érinthetem meg. Ha a megfelelő anyagból készítik el, akkor ez már nem lehet probléma.” – mondta a svéd. A halo később titánból készül majd.

És mi a helyzet borulás esetén? A halo miatt akkor is beszorul a versenyző? „Ezt már kritizálták. Úgy gondolom, meg kell várnunk a pályabírókat, hogy segítsenek. Tűz esetén ez végleges is lehet.” – jegyezte meg Palmer – „A Forma-1 a nagy bukóterekkel nem olyan veszélyes, mint régen volt. Bizonyos kockázat persze hozzá tartozik.”

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés

Számos G6 típusnevet levédetett az LG

Az LG úgy tűnik, jó néhány változatot készíteni szeretne legújabb csúcskészülékéből, legalábbis erre utal az, hogy számos, a készülékhez köthető típusnevet levédettek.

Cikk archívum...