Forma-1-es évértékelő: 2016 nyertesei

Hírek


Hirdetés

Érdekes szezon volt a 2016-os a Forma-1-ben, az biztos. Nico Rosberg világbajnok lett, majd visszavonult, de ezen kívül is nagyon sok minden történt. Most nézzük azokat, akik pozitívan zárják ezt az évet!

Hirdetés

Egy Forma-1-es szezon a rekordokról, a küzdelemről, a látványos gépszörnyekről és a közös szurkolásról szól, maguknak a versenyzőknek viszont talán fontosabbak a pontszerző helyezések, a dobogók, a futamgyőzelmek és végsősoron a világbajnoki cím. Ám mivel ez nem jöhet össze mind a huszonkét versenyzőnek, csak egynek, ő pedig idén Nico Rosberg lett.

Ezt figyelembe véve érdemes mindenkinek reális célokat kitűznie maga elé, most pedig nézzük, kik azok, akiknek ez sikerült, és előrébb tudtak lépni, vagy csak egyszerűen jó érzéssel mehetnek téli pihenőre a 2017-es tesztidőszak előtt!

Hirdetés

Nico Rosberg

Formula 1 World Champion Nico Rosberg

Nem sokaknak adódik meg, hogy a csúcson szállhatnak ki

A világbajnok szezonját a legritkább esetben lehet csalódásként értelmezni, most sem merészkedünk ilyen őrültségekre. Mert Rosberg jó szezont futott. Aki nem hiszi, járjon utána, illetve segítünk is ebben: 27 egymást követő versenyen kvalifikált az első rajtsorba (most vegyük le azt, amikor rajtbüntetést kapott), erre előtte olyan nevek voltak képesek, mint Damon Hill (1996), Alain Prost (1993) vagy Ayrton Senna (1989).

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Még mindig nem hisz nekünk, hogy Rosberg megérdemli a vb-címet? Pedig több időt töltött a top 3-ban, a legjobb hatban és a pontszerző helyeken a mezőny bármelyik másik pilótájához képest. Amikor pedig úgy nézett ki, Hamilton maga alá gyűri őt, mindig volt válasza az angol támadásaira, és mindig visszakapaszkodott a mentális és a konkrét vezetői pozícióba.

Világbajnoki címe egy folyamatos fejlődési tendencia eredménye volt, amely során évről évre egyre több futamgyőzelmet tudhatott magáénak, tehát 2016-ban a vb-elsőség mellett statisztikailag is felért a csúcsra. Aztán visszavonult. Amire sokféle reakció elképzelhető, viszont a versenyképessége rettenetesen hiányozni fog a mezőnyből.

Holland rekordok

Max Verstappen, Red Bull Racing with Dr Helmut Marko, Red Bull Motorsport Consultant

Mad Max végleg berobbant

Max Verstappen tizenkilenc éves korára a Forma-1 megkerülhetetlen tényezője lett. Valószínűleg még jobb teljesítményre lesz képes akkor, ha hajlandó lesz elfogadni a kritikákat, valamint lehiggad fejben, viszont olyan teljesítményt tett le idén az asztalra, ami feltétlen kalapemelést érdemel.

A szezont még a Red Bull fiókcsapatánál, a Toro Rossónál kezdte meg, azonban látva Danyiil Kvjat gyengécske teljesítményét, gyorsan előléptették az anyaistállóhoz. És ha már ott volt, rögtön első futamát meg is nyerte Spanyolországban, és 18 évével és 228 napjával az F1 történetének legfiatalabb futamgyőztese lett, egyben az első holland. Ezt követően még hatszor dobogón ünnepelhetett, év végén pedig megszorongatta a ferrarisokat és csapattársát, Daniel Ricciardót is. Az egyik ferrarist, a tavalyinál csak egy kicsit szerencsésebb Kimi Räikkönent végül meg is előzte.

Verstappen nagyon sokszor a határvonalon táncolt egy-egy megmozdulásánál, néha talán át is lépte azt (a belgiumi Räikkönen-blokkolásnál), de alapvetően elmondható, hogy sokszor kísértette a szerencséjét. Bejött neki. Most azonnal nézze vissza mindenki azt, ahogy Brazíliában vezetett!

Lenyűgöző újonc

Esteban Gutierrez, Haas F1 Team VF-16

Mi lesz, ha a Haas még rutint is szerez…?

Azzal, hogy a Haas huszonkilenc pontot szerzett, és a konstruktőri tabella nyolcadik helyén zárta az évet, a 21. század legjobb újonc istállója lett. A Haas belépésével hosszú-hosszú évek után van ismét jelentős amerikai jelenlét a Forma-1-be, Gene Haas csapata üde színfolt lehet a jövőben. Egyvalamit sajnálhatnak: hogy mind a huszonkilenc pontjukat Romain Grosjean szerezte. Mi van akkor, ha még Esteban Gutiérrez is felnőtt volna a feladathoz?

A mosolygós gyilkos

Daniel Ricciardo, Red Bull Racing

A minden médiafigyelmet magára irányító Verstappen mellett Ricciardo csendben tette a dolgát – és milyen jól!

Daniel Ricciardónak sokszor úgy kellett teljesítenie a Red Bullnál, hogy az imént citált Max Verstappen sokszor ellopta előle a show-t és a címlapokat, egész egyszerűen mert ilyen fiatalon ilyen jól teljesíteni egyszerűen érdekesebb volt az újságok számára, mint a már bizonyító Ricciardo újabb jó szezonja.

Mert jó szezon volt. Már Monacóban nyerhetett volna, ám akkor a csapat elügyetlenkedte a versenyét, és csak másodikként futott be. Malajziában aztán Hamilton kiesése után visszakapta a sorstól azt, amit Fortuna Monacóban elvett tőle, és végre ő haladt át elsőként a célvonalon. Az egy futamgyőzelem mellett Ricciardo hét dobogós helyezést tudott felmutatni, minden egyes versenyen célba ért, és egy kivételével mindig pontszerző helyen.

Ricciardo pedig emellett a humort is “szállította”, amikor dobogóra állhatott, senki nem menekülhetett a Shoey-ünneplés elől. Michael Schumacher a levegőbe ugrott a dobogón, Sebastian Vettel “bemutatott” a mutatóujjával, az ausztrál pedig cipőből ivott és itatott pezsgőt.

Alonso azzal főzött, amije volt

Fernando Alonso, McLaren with Kimi Raikkonen, Ferrari on the drivers parade

Az még a közepes autóban is világosan látszik, hogy Fernando Alonso csúcsformában vezet

És ráadásul milyen finomat! Behatároltak voltak Fernando Alonso lehetőségei a barokkos túlzással is csak közepesnek nevezhető McLarennel, de a lehetőségeiből mindent kihozott, sokszor egészen valószínűtlen eredményeket is.

Maga a csapat a hondás együttműködés kezdete óta még mindig úton van visszafelé a csúcsra, Alonso mindenesetre a hátán cipeli a csapatot ezen az úton. És úgy néz ki, 2017-ben is marad velük, mert a McLarennel akar világbajnok lenni!

Na és azok a fantasztikus rajtok…! Öröm volt nézni, nincs erre jobb kifejezés. Brutálisan elverte csapattársát, Jenson Buttont – ezt azért kell nagyon nagyra értékelni, mert erre Button karrierjében csak ketten voltak képesek.

Az erőn felül teljesítő Force India

Nico Hulkenberg, Sahara Force India F1 VJM09

Idei legjobb szezonját futotta a Force India

A Force India költségvetését tekintve nem versenyezhet a mezőny “nagyfiúival”, más eszközökhöz kell folyamodnia. Mondjuk a szellemi tőkéhez! Munkatársai szakértelmét (ne kicsinyítsük le az érdemeiket, nevezhetjük nyugodtan zsenialitásnak is!) pedig nagyon jól kihasználta, és minden előzetes várakozást felülmúlva negyedikként zárt a konstruktőri tabellán. Soha ilyen jó eredmény nem jött még össze Vijay Mallya istállójának.

Stoffel Vandoorne nagy lehetősége

Stoffel Vandoorne, McLaren Test and Reserve Driver

Stoffel Vandoorne-nak idén egy futam jutott, jövőre teljes szezonban bizonyíthat a McLarennél

Bár (még!) csak beugró lehetőség jutott neki a Forma-1-ben Fernando Alonso sérülése után a Bahreini Nagydíjon, a kínálkozó eséllyel élni tudott, és pontszerzőként hozta be a McLarent, a tizedik helyen. És mivel Jenson Button távozik a McLarentől, a megüresedő helyet immár teljes szezonra megkapta a csapatnál. A végtelenbe és tovább! Vandoorne mindenesetre idén magasra helyezte a lécet saját maga számára.

A Williams boxrobotjai

Engineers work on the car of Valtteri Bottas, Williams FW38

A legjobb boxcsapat

A Williams boxutcai személyzete mindent megpróbált, hogy rajtuk semmi ne múljon a jó eredmény felé vezető úton. Brutálisan hatékonyan és brutálisan gyorsan dolgoztak, olyannyira, hogy a 21 versenyből tizennégyszer ők nyerték a DHL Fastest Pit Stop Awardot, vagyis a leggyorsabb boxmunkáért járó elismerést. Ezek közül is kiemelkedik az azerbajdzsáni 1,92 másodperc – mindössze ennyi kellett ahhoz, hogy mind a négy kereket lecseréljék az autón, és aztán már útjára is eresszék vissza a pályára!

Ocon

Pascal Wehrlein, Manor Racing MRT05, Esteban Ocon, Manor Racing MRT05

Ryo Haryantót lenullázta, Esteban Oconba (balra) már beletört Pascal Wehrlein (jobbra) bicskája

Amikor Esteban Ocon a Manorhoz került a szponzorgondokkal küzdő Ryo Haryanto helyére, a csapat másik versenyzője, Pascal Wehrlein nyeregben érezhette magát – ő volt a “nagykutya” a csapatban, ugyanis addigra pontot is szerzett, valamint könnyedén lenyomta Haryantót. Oconban azonban emberére akadt, mert bár a francia az időmérőkön 7-2-re alulmaradt Wehrleinnal szemben, a futamokon már 6-3 arányban ő bizonyult jobbnak a németnél.

Érzelmes búcsúturné

Felipe Massa, Williams, on the grid

Felipe Massa konkrét és átvitt értelemben is levette a sisakját

Két veterán is távozott az idei szezon befejeztével a Forma-1-ből, közülük kétségtelenül Felipe Massa kapta a nagyobb hírverést Jenson Butonnal szemben. Ki tudja, talán mert Button nem nevezte nevén a visszavonulást, és egyelőre csak távozásként kezeli ezt az egészet.

Az utolsó néhány versenyen, miután megtörtént a hivatalos bejelentés, Massa meleg fogadtatásban részesült a szurkolók részéről, akik tudták, a mezőny egyik legszimpatikusabb versenyzőjét most látják utoljára F1-es overállban. Egészen megindító volt a brazil szurkolók reakciója, ahogy éltették honfitársukat a kiesés ellenére.

A Williams aztán még egyet emelt a téten: Massa megkapta az istállótól idén használt autóját.

Hamarosan jövünk egy kevésbé vidám cikkel is, 2016 csalódást nyújtó teljesítményeiről.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
A Honda repteti a negyedik motort Barcelonába

A Honda repteti a negyedik motort Barcelonába

A japánok jobbnak látták, ha időben gondoskodnak a kellő készletről, és szerdán megérkezik a negyedik hajtáslánc Barcelonába. Az utánpótlásra szükség van, mert a második motort vették ki két nap...

Számos G6 típusnevet levédetett az LG

Mobil

Az LG úgy tűnik, jó néhány változatot készíteni szeretne legújabb csúcskészülékéből, legalábbis erre utal az, hogy számos, a készülékhez köthető típusnevet levédettek.

Cikk archívum...