BRÉKING: Visszatérhetnek a V8-as motorok a Forma-1-ben, de a Mercedes akkor biztosan kiszáll

F1 hírek


Fotó: DPPI
Hirdetés

A Mercedes riválisai közül szinte mindenki támogatja a lépést, miszerint térjenek vissza a V8-as generációhoz, miután a V6-os erőforrások rendkívül költségesek és hangban messze alulmúlják a korábbi egységeket.

Hirdetés

Az idei szezonban mutatkozhatott be az új 1.6 literes V6-os generáció, ami körül még mindig nagyon sok a vita. Bernie Ecclestone, a Forma-1 mindenható ura minden tőle telhetőt megtett azért, hogy ezek az új motorok ne kerüljenek bevezetésre, de mindhiába.

Hirdetés

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Mercedes nyomása túl nagy volt, miközben a Honda is csak abban az esetben volt hajlandó visszatérni, hogy ha pályára kerülnek a V6-os turbók.

Ez végül meg is történt, és hosszú heteken át hatalmas vita volt a motorokról, melyek hiába rendkívül modernek, rettentően sok velük a munka, és összességében hangban messze nem azt nyújtják, mint amit elvárnánk egy F1-es erőforrástól.

A legnagyobb gondot mégis a költségek jelentik, amik gyakorlatilag megháromszorozódtak és akkor még nem beszéltünk a fejlesztéseket érintő vitákról, amik egyre kellemetlenebbül érintik a sportot.

A Mercedes természetesen foggal körömmel ragaszkodik ahhoz, hogy minden maradjon úgy, ahogy eddig, hiszen hihetetlen magas összegeket költött ezekre a fejlesztésekre és a németek motorjai nagyon erősek, dominánsak.

Ecclestone-nak sem tetszik a helyzet, aki azt javasolta, hogy a Renault és a Ferrari kapjon plusz fejlesztési időt a nagy hátránya miatt. A Mercedes valami hasonlót kapott a Német Túraautó Bajnokságban (DTM). Egyszerűen a franciák és az olaszok attól félnek, hogy már soha nem érik utol a németeket, és legyen bármilyen jó is a kasztnijuk, a motorerő miatt nem lesz esélyük a címre.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nemrég hosszasan beszélt a problémáról, majd hozzátette: „Senki sem szeretne megtenni egy lépést hátra, de néha el kell ismernünk azt, ha valami rosszul sikerül.” – hangsúlyozta az AMuS hasábjain a csapatfőnök.

Horner szerint a Forma-1 életben maradása most a tét, és ezek a költségek nem elfogadhatóak a gyártók számára. Ha 2016-tól életbe lépne a korlátok nélküli fejlesztés a motorokat illetően, akkor azzal olyan drága lehetne a sport, amit az ügyfélcsapatok már nem tudnának megfizetni.

Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója szerint a csapatok 80%-a már igent mondott arra, hogy visszatérjenek a V8-as generációhoz. Marko hangsúlyozta, abszurd a helyzet, miután az elmúlt években jelentős mértékben visszafogták őket az aerodinamikai fejlesztésekben az új szabályoknak köszönhetően. Ennek ellenére a Mercedes olyan erőfölényt építhet ki magának, amit a Ferrarinak és a Renault-nak valóban szinte lehetetlen lesz beérnie. Úgy tűnik, hogy a Ferrari és a Renault kész lenne beáldozni a V6-os projektjét és megkockáztatni azt, hogy a Mercedes és a Honda távozik. A háttérben Horner és Ecclestone most azon dolgozik, hogy a V8-asok visszatérjenek.

A Lotus, a Sauber és a Force India elismerte, egyikőjük sem akarta az új motorok bevezetését, egyszerűen rájuk erőszakolták ezt az egészet és nem tehettek mást.

Ha azonban a szavazás megtörténik és a többség a V6-os generáció ellen voksol, akkor a V8-as motorok visszatérhetnek, amivel ismét hangos lehet a Forma-1. Ebben az esetben azonban a Mercedes biztosan kiszállna, legalábbis Niki Lauda szerint.

„Ha visszahozzák a V8-as motorokat, akkor a Mercedes kiszáll.”

A Honda szereplése ugyancsak kérdéses lenne, hiszen a japánok a V6-osok miatt tértek vissza és szintén nagy összegeket áldoztak a fejlesztésekre, valamint a Porsche és az Audi valószínűleg még csak el sem gondolkozna a beszálláson, mivel az utcai autógyártásban a V6 az, ami meghatározza a piacot és amivel futtatni lehet egy üzleti modellt az F1-en keresztül.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...