Bekeményít az FIA: A kódoltnak tűnő üzenetek is tiltottak a Forma-1-ben

Hírek


Fotó: DPPI
Hirdetés

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy igen komplex listát tett elérhetővé, melyből megtudhatjuk, hogy a csapatok miről kommunikálhatnak, és miről nem beszélhetnek a versenyzőkkel.

Hirdetés

Az F1-live.hu korábban már több alkalommal is beszámolhatott a szövetség Szingapúri Nagydíjtól érvénybe lépő rádiókommunikációs korlátozásairól.

Hirdetés

A BBC Sport most egy frissített listát közölt le, melyből újabb érdekes dolgokat tudhatunk meg. Ezt a listát a csapatok hétfőn kapták meg. Közel 50 ilyen tétel szerepel a listán, amik közül sok lényegesen megnehezítheti, vagy épp érdekesebbé teheti a versenyzést.

Amit nem szabad:

– szektoridők a versenytársakat illetően / hol gyorsabb, vagy lassabb

– a motoros egység, vagy a sebességváltó beállításai

– információ az üzemanyag-áramlásról, vagy az üzemanyag-megtakarításról

– kuplungbeállítások, beleértve a startot is

– fék-erő egyensúly

– információk a gumiabroncsok nyomásáról

– akkumulátor töltöttségének balanszírozása, vagy a teljesítmény módosítása

– bármi, ami kódolt üzenetnek hangozhat

A listáról a legszembetűnőbb a kódoltnak tűnő üzenetek továbbítása, amivel gyakorlatilag minden „virágnyelvet” kizárhat az FIA. Ennek köszönhetően a rádióforgalom minimálisra csökken majd, és a csapatok messze kevesebbet fognak kommunikálni a versenyzőkkel.

A versenyzők például csak arról kaphatnak információt az üzemanyag-fogyasztást illetően, hogy mennyi az általuk használt szint a versenyen. Ezzel együtt az előző kör üzemanyag-fogyasztása is megosztható. A részletes és folyamatos információcsere azonban tiltott, ami erősen hatással lehet a taktikára.

Amit szabad:

– saját köridő, vagy részletes szektoridő

– az ellenfél ideje

– távolságok a riválist illetően

– keményebb tempóra való utasítás

– tájékoztatás az ellenfelek kilétéről

– figyelmeztetés a defektre

– gumiválasztás a következő kiállásnál

– körök száma, amit a rivális megtett egy szett gumin a versenyen és az abroncs típusa

– információ, ha probléma van a rivális autójával

– biztonsági autó

– vezetési vétségek a riválist illetően

– első szárny beállítása a következő kiállásnál

– pálya állapota, időjárás

– információ az autó sérüléseiről, vagy ha fel kell adnia a versenyt

– megmaradt körök száma, és csapatutasítások

A Japán Nagydíjtól kezdődően pedig a csapatoknak nem szabad tájékoztatniuk a pilótákat a fék kopásáról, vagy annak hőmérsékletéről. Ugyanez igaz a gumik nyomására és hőmérsékletére is.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Küzdelmes, de pozitív napon vannak túl a Haasosok

Küzdelmes, de pozitív napon vannak túl a Haasosok

Több dolog nehezítette a két Haas F1-pilóta, Romain Grosjean és Esteban Gutiérrez dolgát. A versenyzők becsülettel megküzdöttek minden eléjük kerülő akadállyal, és a második gyakorláson már mindketten a top...

Cikk archívum...