Az FIA a makaói balesettel győzködi az F1-es versenyzőket a halóról!

Hírek


Fotó:XPB
Hirdetés

A Forma-1-es versenyzők a továbbiakban is támogatják az FIA-t a halo fejlesztésében, miután Abu Dhabiban a múlt hétvégi Makaói Nagydíj egyik balesetét modellezték a szerencsés megmeneküléssel.

Hirdetés

A pénteki esti versenyző eligazításon az FIA egy prezentációval készült a versenyzőknek a halóról – amit most már minden jelenlegi versenyző tesztelhetett.

Hirdetés

A prezentáció részeként lejátszottak egy videót a múlt hétvégi Makaói Nagydíjon történt balesetről is. Az incidens a makaói kvalifikációs verseny első körén történt, mikor Daiki Sasaki fékezett, hogy ne menjen bele az előtte lassító autókba – majd két autó belement a falba a Mandarin Bend-nél.

Mögötte Hong Li Ye a szituáció áldozata lett, és belement Sasaki autójának hátuljába – ezzel a csapattársa hátsó szárnyának tetején találta magát.

Ahogy Ye autója leesett, megpörgött és a jobb hátsója Sasaki pilótafülkéjét és sisakját ütötte meg, látható guminyomokat hagyva maga után.

Az FIA úgy gondolja, az incidens bizonyíték arra, miért is van szükség a fejlesztett fejvédelemre a nyitott pilótafülkék esetében – ezért is játszották le a balesetet az F1-es pilótáknak.

A makaói baleset 0:55-nél látható az alábbi videóban: 

Bár hivatalos szavazásra nem került sor a versenyzők körében, hogy akarják-e a halót vagy sem, a megbeszélések és a visszajelzések a meeting után – illetve a halo tesztelése után kitöltött formanyomtatványok – elég biztatóak az irányító testület számára.

Egy forrás azt állította, a versenyzők 80%-a támogatja a halo bevezetését a Forma-1-ben – vagyis akár meg is gyorsíthatják a bevezetés folyamatát, és akkor már jövőre is használnák a csapatok.

Az FIA egyelőre azon az állásponton van, hogy több időre van szükség a kiértékelésre, és tovább finomítják a koncepciót a 2018-as bevezetés előtt.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

A Toro Rosso versenyzője, Daniil Kvyat megerősítette, hogy egyöntetű támogatásról nem beszélhetünk, de mindenki sokkal pozitívabban áll hozzá a halóhoz. 

“Néhány versenyző semleges, néhányan mellette, néhányan ellene vannak.” – mondta az orosz – “22 versenyző van, 22 különböző személyiséggel. Biztos vagyok benne, hogy egy ponton megszületik a végleges döntés.”

“Nem nagyon következetes. Néha a legtöbb versenyzőnek tetszik, majd néha valaki semlegesebb. Én nem nagyon követem a trendet. Nem ez a kedvenc témám az eligazítás alatt.”

“Ez a szurkolók szemszögéből jelent változást. A sport része, mindig is voltak megbeszélések. El kell fogadnunk és meglátjuk, hogy döntünk. Ha tudni akarják a versenyzők véleményét, akkor nem csak beszélni kellene róla, hanem szavazni kellene.”

Nico Hülkenberg,  az egyik, aki elég szkeptikus a halót illetően, és ez továbbra sem változott.

“Személy szerint én mindenképp a halo ellen vagyok. Én azon a véleményen vagyok, hogy nem szükséges valami ilyesmi. Szóval meglátjuk, mi történik. Amúgy sem az én kezemben van a döntés.”

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
A Sauber a Hondával tárgyal

A Sauber a Hondával tárgyal

A Sauber 2018-ban a Mercedes, vagy a Honda motorjaival folytathatja tovább, miután valószínűleg nem újítja meg a szerződését a Ferrarival.

Cikk archívum...