Az F1-csapatok többsége az aktív felfüggesztés visszatérésében látja a megoldást

Hírek


Hirdetés

Úgy tűnik, sikerülhet a konszenzus, ami már önmagában kisebb csoda lenne: az istállók szerint vissza kell hozni az aktív felfüggesztést, átvágva a gordiuszi csomót. Erre leghamarabb 2018-ban kerülhet sor.

Hirdetés

Azzal került ismét előtérbe a felfüggesztések körüli kérdés, hogy a Ferrari a helyzet tisztázását kérte az FIA-tól. A nem is annyira burkolt cél az lett volna, hogy betiltsák a Mercedes és Red Bull hatékony megoldásait. Ez egyelőre nem jött be, és az FIA elutasította az olaszok által javasolt kivitelezést is. Végül négy lehetséges út maradt, az egyik, hogy visszatérnek az anno a Williams által sikerre vitt aktív rendszerhez, ami elektronikusan működik. Az eredeti koncepciót 1994 előtt tiltották be.

Hirdetés

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Ez a javaslat állítólag a McLarentől származik, és ha el is fogadják – a Motorsport.com úgy tudja, erre van a legnagyobb esély, hiszen a többség mellett van -, akkor csak 2018-tól lehet hatályos. A javaslatban az áll, hogy ez a rendszer ráadásul a 21. századba emelné az F1-et.

Az új aktív felfüggesztésben egységes vezérlést alkalmaznának, megakadályozva a költséges versenyfutást. Ha tényleg érvényre lép ez a mérnöki út, a Mercedes által 2014-ben kidolgozott javaslat lehetne a kiindulási alap a rendszerhez, ami tehát elektromosan vezérelt, így befolyásolva a kocsi magasságát és dőlését, és négycsatornás.

A második lehetőség, hogy szigorítanak az előírásokon, ahogy azt a Ferrari is akarná, és betiltanak minden passzív rendszert, ami aerodinamikai előnyt nyújt. Ezzel egyszerre át kellene fogalmazni a 3.14-es szabálypontot a technikai előírásban.

A harmadik lehetőség, hogy kivonják a felfüggesztéseket az aerodinamikára vonatkozó szabályok csoportjából. Ezzel lehetségessé válna a passzív rendszereket futtatása, de a FRIC nem, tehát az, ami az első és hátsó tengelyek között teremt kapcsolatot. Ez is lehetséges forgatókönyv, de drága lenne a fejlesztési verseny miatt.

A negyedik út, hogy maradnak a jelenleg érvényes szabályok, de az FIA minden dokumentációt bekér és alaposan utánajár a jelenleg használt megoldásoknak, tisztázva a helyzetet.

Mind a négy opciót mérlegelik, és még az első téli teszt előtt ki akarják jelölni az irányt – az idei évre és 2018-ra is. Utóbbi esetében szabadabban lehet cselekedni a nagyobb időkeret miatt.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés

Számos G6 típusnevet levédetett az LG

Mobil

Az LG úgy tűnik, jó néhány változatot készíteni szeretne legújabb csúcskészülékéből, legalábbis erre utal az, hogy számos, a készülékhez köthető típusnevet levédettek.

Cikk archívum...