Az autó túléléséről volt szó Ricciardónál, nem a jobb köridőről – kódolt üzenet a Red Bullnál?

Hírek


fotó:DPPI
Hirdetés

Utóbbit állítja Eric Boullier a McLaren részéről, mert szerinte furcsa, ha valakinek többször is azt mondják, kerülje a rázóköveket. Christian Horner szerint szó sincs szabályszegésről.

Hirdetés

A Red Bull folyamatosan tippekkel látta el Ricciardót, többek között olyannal, hogy “a kanyarkijárati rázókövek elkerülése talán segít az autóval kapcsolatos problémán”. Utóbbi szavakat minden üzenethez hozzáfűzték, ami sokak szerint egyszerűen burkolt, kódolt üzenetet sejtet. A címvédő csapat állítja, az energia-menedzsmenttel volt a baj, ezért kellettek a tippek, tehát nem vezetéstechnikai tanácsadás zajlott.

Hirdetés

Boullier kételkedik. Elmondta, a rádióforgalmazás korlátozása “semmiben sem” jelent változást az eddigiekhez képest, “de elfoglaltabbak lettünk, miután a többieket hallgatjuk, hogy lássuk, nem csinálnak-e olyasmit, mint amit a Red Bull tett kétszer is Ricciardóval. Szerintem kódolt volt, igen. Az FIA-n múlik, hogy nyomoznak-e, így nekem semmit sem kell mondanom. De furcsa üzenet volt. Egyszer még rendben lenne, de kétszer vagy háromszor már különös.”

Horner elmondta, nincs ebben semmi különös, technikai bibi volt. “Természetesen beszéltünk Charlie-val, és elmondtuk neki, Danielnek megbízhatósággal kapcsolatos problémái vannak. Ezért mondták neki, hogy maradjon távol a rázókőtől, mert az károkat okozott az akkumulátorban. Szerintem ésszerű volt, és arról szól, hogy próbálsz egyensúlyt teremteni a rádióra vonatkozó tiltással.”

“Danielnek komoly problémája lett volna a segítségünk nélkül, mert egyértelműen az autó állóképességéről volt szó. Ha nem támogathattuk volna a rádión keresztül, akkor nem ért volna be. Kemény munka volt számára. Sajnos a szokásos rádiózás többé már nem megengedett, különben sokkal egyszerűbben megoldhattuk volna a dolgot. Kvázi az autó túléléséről volt szó, és nem arról, hogy jobb köridőt autózzon.”

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...