A Renault motorja képes lesz befogni a Mercedest – kevesebb pénzből

Hírek


Hirdetés

Cyril Abiteboul szerint egy olyan erőforrás van születőben Viry-ben, ami idővel képes lesz befogni a Mercedest a teljesítmény terén. A fordulat megkezdődött, ezt kell megerősíteni 2017-ben.

Hirdetés

Sok változás történt a Renault-nál, mely leszerződtette Hülkenberget, elküldte Vasseurt, és tegnap bejelentették, új vezetőt neveznek ki az aerorészleg élére. A hajtáslánc sem marad érintetlen, amivel tavaly a Red Bull nyert futamokat.

Hirdetés

„Meg kell erősítenünk a fordulatot, amit tavaly kezdtünk el – mivel ez még nem ért véget”- mondta az ügyvezető a Motorsport.com számára. „Teljesen új felépítést vezetünk be az idei évben, és az első kihívás, hogy megbízhatóvá tegyük azt. Már most biztosan tudjuk, hogy képes lesz nyújtani azt a teljesítményt, mint amit a Mercedes. Ehhez nem fér kétség – abszolút. A jövőben akár annyit, hogy megelőzzük őket.”

„Az első, hogy megbízhatónak kell lennie. Ez a legfőbb kihívás, és ezt akarjuk elérni. A megbízhatóság azért is lesz fontos, hogy fejlesszük a vázat”- mondta.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Ami a szerkezeti felépítést illeti a központban, elmondta, 2017 a konszolidáció éve lesz, lelassítják kicsit az új emberek felvételét, és arra koncentrálnak, hogy jól működjön a szervezet, mindenki megvesse a lábát a csapatnál. 100 embert vettek fel a karosszériarészleghez, ami 20 százalékos gyarapodásnak felel meg nagyjából. Elsősorban a megfelelő vezetők szerződtetésére fog koncentrálni, ami annál több időt vesz igénybe, minél tapasztaltabb az illető, köszönhetően az érvényes szerződéseknek. Hozzátette, van még pár ember, akik a szezon folyamán csatlakoznak Enstone-hoz.

Azt személyes csalódásként élte meg, hogy Vasseur nem illett be a képbe, és nem tudták munkára bírni a szervezeti felépítést. Nem volt más választás, mint dönteni, és továbblépni. Szerinte nagyon erős a csapat, új a struktúra, és „nem hülyék”, látták a kommenteket, miszerint sokak szerint túl komplex volt a rendszer. Szerinte egyébként nem, de egyszerűsítettek rajta, kiderül, hogyan működik majd.

Az első komolyabb eredményeket 2018-ra tűzték ki, jövőre már dobogóra kell állni a kocsival. Nem kapkodnak, de idén a fejlődés jeleit kell mutatni – kevesebb pénzből, mint amivel a legnagyobbak gazdálkodnak (Ferrari, Mercedes, Red Bull).

„Nem fogom tagadni a tényt, hogy van különbség a topcsapatok és a mi csapatunk büdzséje között – a miénk középen található. Jobb anyagi forrásokkal rendelkeznünk a többieknél, leszámítva a legjobb hármat – a McLaren kicsit ismeretlen tényező számomra. A kereskedelmi felállásuk nem világos nekem, az, hogyan működik, hogyan irányítják.”

„Rendelkezni fogunk a kapacitással, hogy a Williams, a Force India, a Toro Rosso ellen versenyezzünk – világos, hogy az a cél, partiban legyünk ezekkel a csapatokkal, és megelőzzük őket a szezon folyamán. A szezon első részében még mindig hendikepben leszünk, tekintettel arra, honnan érkezünk – mindezt az új szabályok ellenére, de arra számítok, a fejlődés mértéke erősebb lesz az említett csapatokénál”- tekintett előre.

„Ha a nagyobb csapatokról van szó, akkor elmondható, úgy raktuk össze az ötéves tervet, hogy az megindítson egy hatásos körforgást, ami extra forrásokat fog biztosítani, és lehetővé teszi, hogy nagyobb csapatokat vegyünk célba a közeljövőben”- fejtette ki Abiteboul.

Hirdetés
Hülkenbergnek most minden szép és minden jó

Hülkenbergnek most minden szép és minden jó

Vegyes napot zárt szombaton a Renault az Ausztrál Nagydíj időmérőjén, a két versenyző közül Nico Hülkenberg mutatott sokkal jobb teljesítményt. A német ennek megfelelően elégedett is.

Cikk archívum...