A Red Bull guruja szerint a hibrid erőforrások csak “hangzatosak”

Hírek


LAT Images
Hirdetés

Adrian Newey, a Red Bull zsenije úgy gondolja, a Forma-1 döntése – miszerint hibridmotorokra váltott a kategória – csakis “marketingduma” az autógyártók számára, ugyanis szerinte az F1-es technológiát sosem lájuk viszont a közutakon.

Hirdetés

Newey mindig is szkeptikusan állt a hibriderőforrások 2014-es bevezetéséhez, és elmondása szerint az elmúlt három évben semmi olyat sem látott, ami megváltoztatná a véleményét.

Hirdetés

A szakember úgy gondolja, nonszensz azt feltételezni, hogy a hibridtechnológia F1-es megérkezésével olyan elengedhetetlen technikai előnyök felé indult el a sport, amit a fogyasztók is élvezhetnek majd. 

“A motor oldaláról megközelítve, a személyes véleményem, ami biztos vitát vált majd ki, hogy ez az egész csakis marketingduma, amit néhány gyártó akart, hiszen ezzel a közúti autóprogramjukat fejleszthetik. Ha ez valóban igaz, akkor ezeknek a gyártóknak a jövőben – legfeljebb öt év alatt – jelentősen autóipari riválisaik előtt kellene lenniük.” – mondta Newey a Sky-nak adott interjúban.

“Valahogy én gyanítom, hogy nem ez fog történni, vagyis azt kell mondjam, ez egy marketingduma.”

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Newey ezek után azt is elmondta, Ő egyáltalán nem támogatja a költségvetési sapka ötletét, amit az új tulajdonos, a Liberty Media favorizál.

Bár azt elismeri, egy okosabb szabályrendszert ki lehetne dolgozni, amivel a csapatoknak nem kellene olyan sokat költeniük – még ha ezzel korlátoznák is az aerodinamikai fejlesztést.

“A Forma-1 egy technikai esettanulmány a motorgyártók számára, például a motorjuk képességének fitogtatására vagy egy látványos sport, amiben részt vesznek az emberek és a gépek?”

“Attól függően ki vagy, vagy az egyik vagy a másik igaz rád. Az én személyes véleményem szerint a versenyzők csatájának kellene lennie a mérnökök kreativitásával. Vagyis nem csupán az erőforrások csatája kellene, hogy legyen – ami mostanában a mérnöki oldalon.”

“Abszolút megvalósítható lenne egy olyan szabályrendszer, ami megjutalmazza a kreativitást az emberek számával szemben.”

“A költségvetési sapkát nagyon nehéz lenne bevezetni, de az erőforrásokat korlátozni lehetne, különösen a kasztninál, ahol a legtöbb dolog az aerodinamikáról szól.”

“A K+F forrásokat sokkal jobban korlátozni lehetne, talán egyáltalán nem is kellenének szélcsatornák, vagy a CFD használatát is jobban korlátozhatnánk, és ha ezeket a forrásokat korlátoznánk, akkor nem lenne értelme olyan sok mérnököt foglalkoztatni.”

Hirdetés
Hülkenbergnek most minden szép és minden jó

Hülkenbergnek most minden szép és minden jó

Vegyes napot zárt szombaton a Renault az Ausztrál Nagydíj időmérőjén, a két versenyző közül Nico Hülkenberg mutatott sokkal jobb teljesítményt. A német ennek megfelelően elégedett is.

Cikk archívum...