A Pirelli még Ausztráliában is kénytelen adatokat gyűjteni bizonyos gumikeverékekről

Hírek


XPB Images
Hirdetés

A Pirelli rögtön a 2017-es Forma-1-es szezon legelső versenyén, Ausztráliában beveti az ultralágy gumikat. Cél a még alaposabb adatgyűjtés. Vakrepülés lesz az első verseny?

Hirdetés

A 2017-es Forma-1-es szezon az utóbbi évek legnagyobb átalakulását hozza a világbajnokság történetében. A változások egyik leglátványosabbika a gumikra vonatkozik, ugyanis az előző évekhez képest arányaiban negyedével lesz nagyobb a Pirelli abroncsok mérete – kicsit úgy kell ezt elképzelni, mintha a tavalyi hátsó gumikat most előre szerelnénk. Óriási lesz a fejlődés a köridőket tekintve is, a várakozások szerint körülbelül öt másodperccel lesz mindenki gyorsabb 2015-höz képest.

Ami a gumikat illeti: a Pirelli ígéretei szerint sokkal kevésbé kopnak majd, így jóval agresszívebben nyomhatják majd a pilóták egy-egy verseny során, ugyanis a gumik többet engednek majd egy-egy kiállás után.

Hirdetés

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

A pálya a gumik szempontjából

  • A pálya félig utcai, emiatt a hétvége elején biztos, hogy sokkal koszosabb lesz majd az átlagosnál
  • Erős kigyorsítások és fékezések, emiatt nagyobb hosszanti, mint oldalirányú erők
  • Sok a lassú kanyar, emiatt fontos a mechanikai tapadás és a nagy leszorítóerő
  • A bal hátsó abroncs nagyobb terhelésnek van kitéve
  • Megjósolhatatlan időjárás, a verőfényes napsütéstől a viharig bármi előfordulhat
  • Az aszfalt viszonylag sima, a gumik nem kopnak túl nagy mértékbe bizonyos más pályákhoz képest

A szakértő véleménye

Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője: “A csapatok összesen 7427 kört teljesítettek a kéthetes barcelonai tesztidőszak alatt, amely során minden gumikeveréket kipróbáltak. A munka a közepesre és a lágyra koncentrálódott, amely a legjobban illett a barcelonai pályához, így érdekes lesz látni Melbourne-ben, hogy viselkednek az autók akkor, ha ultra- vagy szuperlágy abroncsokkal köröznek. Mindenképp össze kell gyűjtenünk a lehető legtöbb adatot a működésükkel kapcsolatban. Egyelőre még nem tudtuk teljesen kielemezni őket.”

Újdonságok

A Pirelli idén először viszi el Ausztráliába az ultralágy gumikat

Új rajtszabályok vonatkoznak a versenyzőkre száraz pályán (kuplung) és vizes aszfalton is (állórajt a Safety Car mögött)

Ausztráliától Spanyolországig a csapatok ugyanazokkal a gumikeverékekkel dolgozhatnak: 7 adag a lágyabbikból, 4 a közepesből és kettő az aktuális hétvége legkeményebb abroncsából. Ausztráliába a Pirelli az ultralágyat, a szuperlágyat és a lágyat viszi el.

Minimális guminyomás

Hátul: 22 psi (kb. 1,5 bar)

Elöl: 19,5 psi (kb 1,35 bar)

Hirdetés
Cikk archívum...