A Mercedes “bepanaszolta” a kiskaput találó Red Bullt az FIA-nál?!

Hírek


Fotó:XPB
Hirdetés

2017-es szabályváltoztatások: a Mercedes az FIA-tól várja a választ, hogy a Red Bull kasztnijának A-A szekciója megfelel-e az idei szabályoknak. Elsőre az FIA nemet mondott, de aztán úgy döntöttek átbeszélik a 2018-as változtatásokat…

Hirdetés

A 2017-es szabályokat már kőbe vésték. A Ferrari már levelezett az FIA-val a hidraulikus felfüggesztés ügyében – erre Charlie Whiting azt válaszolta, hogy minden rendszer, aminek hatása van az aerodinamikára, mindenképpen illegális.

Hirdetés

A Mercedes azt már jelezte, ez a döntés nem lesz hatással a Brackley-ben épülő W08 Hibridre, ők ugyanis a figyelmüket a Red Bull Racing felé fordítják.

A pletykák szerint Adrian Newey ismét minden energiáját és tudását a Forma-1-es projektnak szenteli, miután eddig az Aston Martin hiperautó projektje miatt csak részben figyelt a Red Bull F1-es alakulatára. Az RB13 azonban egy rendkívül innovatív járgány lehet, amin forradalmi aerodinamikai megoldások jelenhetnek meg, ezzel ellensúlyozva a gyengébb TAG Heuer (Renault) motort.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Az ezüstnyilak tehát most azt szeretnék megérteni az FIA segítségével, hogy pontosan milyen szabályok is vonatkoznak az autó elejére. Úgy tűnik, a 2017-es téli tesztek sötét lova ismét a Red Bull lehet: a Mercedes a bikák autói elején fedezett fel valamit.

A szabály szerint az A-A szekció méretei azonban rögzítettek: 300 mm széles és 275 mm magas, 25 fokos szöggel. A brackley-i mérnökök szerint a Red Bull nem tartotta be ezen értékeket, ugyanis a kasztni alatt két légbeömlő nyílást alakítottak ki.

Elsőre az FIA azt válaszolta, a bikák értelmezése nem felel meg a szabályoknak, de ez után Charlie Whiting korrigálta magát, hiszen az autók tervezése már az utolsó fázisban tart, így nem nagyon lenne idő az áttervezésre. A témát a következő meetingen felhozzák februárban, és a 2018-as szabályokat a megbeszéltek alapján megváltoztathatják…

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés

Számos G6 típusnevet levédetett az LG

Az LG úgy tűnik, jó néhány változatot készíteni szeretne legújabb csúcskészülékéből, legalábbis erre utal az, hogy számos, a készülékhez köthető típusnevet levédettek.

Cikk archívum...