A Lotus nem tagadja, nagy kárt okozott, hogy kizsigerelték őket


fotó:DPPI
Hirdetés

Alan Permane szerint nincs mit szépíteni a tényen, hogy a fontos emberek elvesztése mély nyomot hagyott az E22 teljesítményében. A Lotus pályaműveleti vezetője abban bízik, hogy idén jobbra fordulnak a dolgok: a szélcsatorna alapján ezt látják Enstone-ban.

Hirdetés

2013-ban még futamot nyertek, tavaly már azért küzdöttek, hogy bejussanak a Q2-be: a Lotusnál nagy változások történtek, negatív irányban. Ebben nagy szerepet játszott az, hogy az ellenfelek – elsősorban a Ferrari – alaposan “kizsigerelték” a csapatot. Távozott James Allison, Dirk de Beer, és még számos fontos szakember.

Hirdetés

“Meglehetősen forrongó telünk volt tavaly, elég sok embert vesztettünk, az aerodinamikai részleget alaposan újra kellett strukturálni”- mondta Permane az Autosportnak.

“Minden tiszteletem Nick-nek, de James abszolút csapatvezető volt. Nagy csapás volt James elvesztése. Elvesztettük Dirket is, az aerodinamikai főnököt. A CFD vezetőjét is elvesztettük”- sorolta a csapásokat. “Ők mind jó emberek. Senkit sem lehet helyettesíteni, és időbe telik, mire a helyettesek elkezdenek működni. Az előző aerodinamikai részleg 5-6 éven keresztül dolgozott együtt, nagyon jó dolgokat alkottak. Hirtelen megbolygatja a dolgokat az, ha ez véget ér. Ugyanakkor remek szélcsatornánk és nagyszerű bázisunk van Enstone-ban. Nem látok okot arra, hogy miért ne térhetnénk vissza a helyes útra”- mondta a Lotus embere.

Permane elmondta, “három-négy” dolog tesz gyorssá egy F1-es autót, az egyik az aero. A tavalyi autó nem volt rendben ezen a téren, de tudják, mi okozta a problémát. Év közben nem lehetett módosítani rajta, de az E23 esetében már igen, és “jelentős javulást látnak a szélcsatornában”. A cél, hogy “rendszeresen a Q3-ban legyenek és dobogós eredményekért” harcoljanak.

 

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...