A Honda új “Mercedes-típusú” motorja – képekkel

Hírek


Fotó:Giorgio Piola
Hirdetés

Hasegawa, a Honda Forma-1-es részlegének igazgatója drasztikus változtatást akar a 2017-es erőforrásban, mely a Mercedes megoldásához hasonló koncepciót tartalmaz majd. A McLaren ezzel vajon közelebb kerülhet az ezüstnyilakhoz?!

Hirdetés

A 2017-es Honda motor felépítését áttervezik az eddigiekhez képest. Arról már tegnap beszámolhattunk, hogy a japánok a McLaren-Honda harmadik évében komoly változtatásokat terveznek, hogy ezzel növeljék a teljesítményt.

Hirdetés

Motore Honda 2015, vista laterale

A 2015-ös Honda motor oldalról

Dizájn: Giorgio Piola

Miután az FIA eltörölte a zsetonrendszert, mellyel a motorfejlesztést korlátozták, a Honda első embere úgy döntött, ideje, hogy új koncepciót alkalmazzanak. 2017-ben versenyzőnként négy motor áll majd rendelkezésre a szezon során.

Miután a Honda szűk megoldása nem sikerült elég eredményesen, a japánok most a Mercedes koncepcióját akarják megvalósítani, ami 2014 óta veretlennek számít a Forma-1-ben. 

Mivel a Mercedes erőforrásában a kompresszor és a turbina a motor két végében foglal helyet, így ennek köszönhetően jövőre a McLaren a kasztni és a motor közé egy hűtőrendszert is betervezhet, ezzel pedig a motor súlypontjain jelentősen változtatni lehet.

Mercedes layout del motore

A Mercedes motor, meyet a Honda is bevezet 2017-ben

Dizájn: Giorgio Piola

Motore Honda 2015

Honda motor: kompresszor és turbó a 2015-ös erőforrásban, az MGU-H-val középen

Dizájn: Giorgio Piola

A japánok ezzel a drasztikus változtatással úgy gondolják, a hátrányukat jelentősen csökkenthetik majd a Mercedeshez képest. Plusz a belsőégésű motort is szeretnék hatékonyabbá tenni: a Ferrarihoz hasonlóan a hengerenkénti benzinbefecskendezésen dolgoznak. A Honda az AVL-lel, az osztrák vállalattal is együttműködésre lépett – ők dolgoznak a Ferrari motorján is.

A McLarennek jövőre előre kell lépnie a konstruktőri bajnokságban: a céljuk, hogy Alonso és Vandoorne a dobogó közelében harcoljanak. Talán a Honda új megoldásával ehhez talán egy kicsit tényleg közelebb is kerülnek…

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Visszavonult, de mégsem 3. rész: Nigel Mansell

Visszavonult, de mégsem 3. rész: Nigel Mansell

Nem Felipe Massa az egyetlen a Forma-1 történetében, aki először úgy dönt, hogy visszavonul, később mégis visszatér: korábban ugyanezt megcsinálta Niki Lauda, Alan Jones, Nigel Mansell, Michael Schumacher és...

Hirdetés
Cikk archívum...