A Ferrari már most jól áll 2017-re: forradalmi újítások?!

Hírek


Fotó:XPB
Hirdetés

Mattia Binotto, a Ferrari technikai igazgatója hisz benne, hogy a vörösök a 2017-es szabályváltoztatásokat követően versenyképesek lehetnek híres mérnök nélkül is. Lássunk néhány erősséget a jövő évi Ferrariról.

Hirdetés

Az idei Ferrariról február 24-én hull le a lepel, és a festés már alapból más lesz. A csapat ugyanis el akarja hagyni a fehéres beütést – ezzel szeretnék, ha végre megtörne az “átok” és a Ferrari újra a győzelmekért küzdhetne.

Hirdetés

Sergio Marchionne, az elnök és Maurizio Arrivabene, a csapatfőnök szeretne túllépni a csalódást keltő 2016-os éven: egyelőre nem mernek semmit sem jósolni, de nagyon hisznek a Mattia Binotto körül kiépült technikai csapatban.

Binotto James Allison távozása után került főszerepbe, ugyanis a brit technikai guru júliusban személyes okok miatt távozott Maranellóból, és a távozás nem volt fájdalommentes.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

A hierarchikus rendszernek ezzel lőttek – maradt a horizontális felépítés. Az olaszok pedig ki is jelentették, hogy nem akarnak nagy nevet igazolni. Binotto egyelőre úgy tűnik, jól is végzi a rá bízott munkát: motiválja a csapatát, ami 14 különböző csoportból áll. A Svájcban született szakember magabiztos, hogy a Scuderia idén csak jobb lehet.

A vörösök február 24-én mutatják majd be az idei autót Fioranóban, egy forgatási nap keretében. A járgánynak időben készen kell lennie, hiszen a jövő évi négy motor első példányát, illetve az aerodinamikai fejlesztéseket is le kell gyártani az első versenyig.

Az energiavisszanyerő rendszer egy kicsit más lesz, mint 2016-ban volt, ugyanis az ERS-ért felelős mérnök, Thierry Baritaud az MGU-H-re helyezi a hangsúlyt – ezzel akarja növelni a hibrid rendszer hatékonyságát, illetve javítani a turbófeltöltő megbízhatóságát.

Sebastian Vettel, Ferrari SF16-H

A legfontosabb innovációt azonban a belsőégésű motor jelenti, ugyanis a hengerenkénti benzinbefecskendezésen dolgoznak – ezzel optimalizálnák az égést az erőforrásban.

Azonban a motor mellett a váltót is jelentősen átalakítják: a pull-rod felfüggesztés elősegíti a szűk energiaátvitelt, de nem túl hatékony a hátsó tengely tapadásának elősegítésében. Az olaszok valószínűleg visszatérnek a bevált módszerekhez, amik a Mercedes megoldásaihoz hasonlítanak majd.

A kasztnit szintén átgondolják Maranellóban, ugyanis az üzemanyagtankot 105 kg-ra tervezik az eddig maximalizált 100 kg-hoz képest. A tengelytávot is növelni kell, valószínűleg 200 mm-rel (az SF16-H 3494 mm-erével szemben).

Miután a Pirelli idén már nagyobb abroncsokat gyárt, így a hasmagasságon is változtatni kell, hogy az áramlást optimalizálják.

Maranellóban tehát lesz pár meglepetés a 668-as számú projektben (ugyanis a jövő évi autó ezt a kódot kapta), plusz állítólag a szélcsatornában szokatlan formákat próbálnak ki. Az olaszok tehát jelentős változtatásokkal készülnek, amik elég bátrak…

Hirdetés
Cikk archívum...