A Ferrari és a Mercedes már most jelentős mértékben módosította az F1-es motorját! Szabad fejlesztés a szezon közben! A Honda kimaradt


Fotó: DPPI
Hirdetés

A legfrissebb jelentése szerint a Ferrari és a Mercedes majdnem az összes zsetonját felhasználta a motormódosításokat illetően.

Hirdetés

A szabályok értelmében a gyártók a motorok összetevőinek 48%-át változtathatják meg a 2015-ös szezonra. Ez egyúttal megkönnyebbülést is jelent a Ferrarinak, valamint a Renault-nak, hiszen az olaszok a teljesítménnyel, míg a franciák leginkább a megbízhatósággal küszködtek 2014-ben.

Hirdetés

Ez a 48% 32 felhasználható zsetont jelent. A német Auto Motor und Sport most arról számolt be, hogy a Ferrari és a Mercedes már 27 ilyen zsetont felhasznált a fejlesztéseket és módosításokat illetően. A szezon közben pedig 5 zseton lesz elérhető, ami adott esetbe több kisebb, vagy egy nagyobb problémát is megoldhat. A Mercedes szempontjából ez érdekes lehet, hiszen a motorjuk nagyon versenyképes volt. Lehetséges, hogy a németek találtak olyan területeket, ahol még sokat tudnak fejlődni, ami akár a megbízhatóságot is érintheti. Ez nem sok jót jelent a többiek számára…

Eredetileg a gyártók nem fejleszthettek volna a szezon közben, de egy kiskaput mégis kaptak a szövetségtől, ami a Hondára nem vonatkozik, mivel újonnan érkező. 2014-ben a szabály úgy szólt, hogy a gyártók a szezon közben csak megbízhatósági, biztonsági, vagy költségtakarékossági okokból nyúlhatnak a motorjaikhoz.

A Renault előtt áll a legnagyobb feladat, mely legkorábban a harmadik teszten, Barcelonában tesztelheti az új csomagját. Ezen időszak előtt az új részek nem kerülnek gyártósorra. A franciák egy jelentősen módosított V6-os csomaggal készülnek, ami többek között a kipufogót, a befecskendezést és a turbófeltöltőt is érinti. Mario Illien és hat mérnöke a hengerfejjel, a kipufogóval, és a befecskendezéssel foglalkozik, a turbófeltöltő továbbra  is az APC-től érkezik. Az elektromos egységeket és az energiatárolókat a Renault és a Red Bull közösen fejleszti. Arra még így sincs elég idő, hogy lemásolják a Mercedes megoldását, miszerint elkülönítik a turbinát és kompresszort, mert már így is túl sok zseton ment el más területekre.

A Red Bull és a Renault számára a problémát az jelenti, hogy a nagy lemaradás és a hibás konstrukció miatt több zsetonra, fejlesztési időre lenne szükségük, így mivel más területeken már sok ilyen zsetont felhasználtak, nem maradt elég kredit arra, hogy a kompresszort és a turbinát elválasszák egymástól.

Miután a Honda újonnan érkező, nekik nem jár ilyen zseton. A japánoknak február 28-ig kell leadniuk a végleges specifikációkat a csomagjukat illetően.

A szabályok szerint jövő télen a zsetonok 32-ről 25-re fognak csökkenni, ami csak 38%-nak felel meg. 2017-ben ez 30%, míg 2018-ban 23%, addig 2019-ben és 2020-ban csak 5% lenne. De ki tudja, hogy mi fog történni 2016-ban? Lehetséges, hogy addigra egy teljesen új szabályrendszer lép érvénybe, amiről már többször is tárgyaltak a Forma-1-ben. Ez teljesen új V6-os turbókat jelenthet, amik messze olcsóbbak és egyszerűbbek, valamint hangosabbak lehetnek.

A Honda tiltakozhat ez ellen, hiszen a japánok még nem versenyeztek az új V6-ossal, és számukra nem feltétlen lenne túl jövedelmező, ha egy év után egy teljesen más csomagot kellene megépíteniük. Ron Dennis, a McLaren első embere ennek már hangot is adott a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén. A szabályok megváltoztatáshoz egyhangú szavazatra van szükség, így a Honda lehetséges, hogy élni fog a vétójogával. Ez nagyban függ attól, hogy mennyire lesz versenyképes idén a Honda V6-osa.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...