40 millió eurós high tech tesztpad a Ferrarinál: nincs mese, fejlesztenek Maranellóban

Hírek


fotó:DPPI
Hirdetés

Olasz lapértesülések szerint az AVL nemcsak a motorfejlesztésben segít a hazai csapatnak, hanem a megújuló versenyközpont technikai felszerelését is az osztrák céggel közösen újítják fel. A tesztpad segítségével az egész autó dinamikáját tudják vizsgálni, de nem egyenlő szélcsatornával.

Hirdetés

Mert akkor szabályt szegne a Ferrari. Az AVL-ről már többször esett szó, nem csak a Ferrarival kapcsolatban. A legutóbbi hírek szerint a motorfejlesztésben társultak Maranellóval, az égéstér és a dugattyúk terén segítenek. A Gazzetta dello Sport úgy tudja, az együttműködés nem állt meg itt.

Hirdetés

A Ferrari közel 40 millió euró értékben épített olyan fékpadot, melyen az egész autót és annak minden rendszerét lehet tesztelni. Egy high tech szimulációs eszközről van szó, aminek segítségével a hűtést is lehet tesztelni, de a kaszni aeróját nem. Az eszközzel nyúzható a motor, a brake-by-wire rendszer, ami fejfájást okozott Raikkonennek és Vettelnek is 2014-ben. Ugyanígy vizsgálható az ERS és minden további műszaki paraméter.

Az autó akár 360 km/órás tempó “elérésére” is képes, ami jóval több a hagyományos fékpadokénál. A rögzített autóban ülhet versenyző, de az is kivitelezhető, hogy az autóba egy másik szimulátor segítségével táplálják be az adatokat, szimulálják az egyes körülményeket, pályákat.  A berendezés pár száz méterre található a központtól, egy külön épületben, saját generátor táplálja.

A lap arról is beszámolt, hogy nem ez az egyetlen fontos újítás a Ferrarinál: a csapat szakított az eddig használt szimulátorral, ami “pók” néven futott. Helyette egy modernebb, Playstation-szerű eszközt alkalmaznak. Teljesen új a szoftver és a hardver is, a McLaren és a Red Bull által használt berendezésre hajaz.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni a Forma-1 és a motorsport híreiről, kérjük, lájkold a GP-live.hu Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...